خلیلزاد: جنگ حماس و اسرائیل را پیروزی بزرگ برای ایران دانست

© @https://twitter.comخلیل‌زاد
خلیل‌زاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2023
عضو شوید
نماینده پیشین امریکا برای افغانستان نوشته است، که یورش های حماس پیروزی بزرگی برای ایران و گروه های افراطی نیابتی آن و یک پس گرد بزرگ برای ایالات متحده و شریک های منطقه ای ما خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین آمریکا برای افغانستان می گوید که حملات حماس و پاسخ‌های اسرائیل، برنامه‌های تقویت روابط دفاعی و راهبردی ایالات متحده و عربستان سعودی، عادی‌سازی پیوندها بین ریاض و تل آویو و پیشرفت به سوی راه‌حل مناقشه اسرائیل-فلسطین را تضعیف کرده است.
Палестинцы сидят возле своего дома после израильских авиаударов в лагере беженцев Рафах на юге сектора Газа, 12 октября 2023 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2023
لحظه به لحظه؛ نهمین روز درگیری اسرائیل و فلسطین/ بیش از 15000 کشته و زخمی + ویدیو و عکس

آقای خلیل‌زاد با نشر پستی در ایکس نوشته است : اگر تحولات بالقوه حیاتی از کنترل خارج شود، موفقیت بزرگی برای رژیم ایران و گروه های افراطی نیابتی آن و یک عقب گرد بزرگ برای ایالات متحده و شرکای منطقه ای ما خواهد بود.
خلیلزاد تاکید کرده است، که این درگیری همچنین پیشرفت برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین را نیز آسیب زده است.
نماینده پیشین امریکا در امور افغانستان در ادامه گفته است: ما باید اطمینان حاصل کنیم که (ایران) به اهداف خود نمی رسد و اقدامات ما در کوتاه مدت باید بر اساس این هدف شکل بگیرد.
به گفته خلیل‌زاد یکی از راه های مهم برای انجام این کار، مشاوره گرفتن از همتایان سعودی در جهت تحمیل هزینه های بسیار بالا بر ایران است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала