"به‌خاطر خدا!" بایدن از اوکراین و اسرائیل حمایت کرد

© Doug MillsДжо Байден - президент США
Джо Байден - президент США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2023
عضو شوید
جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در مصاحبه‌ای با سی بی اس گفت که امریکا منابع کافی برای حمایت همزمان از اوکراین و اسرائیل با توجه به تشدید درگیری ها در غزه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن گفت: به خاطر خدا، ما ایالات متحده هستم، قدرتمندترین کشور در کل تاریخ بشریت. ما قادریم از هر دو (کشورها: اوکراین و اسرائیل) مراقبت کنیم و در عین حال توانایی دفاعی خود را در مرزهای بین‌المللی حفظ کنیم.

به گفته وی، ایالات متحده "توانایی انجام این کار را دارد".

رئیس‌جمهور امریکا تاکید کرد: و ما همچنین تعهد داریم که این کار را انجام دهیم.

روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، نه تنها تامین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала