موزیم لوور پاریس با تهدید بمب‌گذاری تعطیل شد

© AP Photo / Christophe EnaОцепление французской полиции вокруг музея Лувра, где произошло нападение на военный патруль
Оцепление французской полиции вокруг музея Лувра, где произошло нападение на военный патруль  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
عضو شوید
حدود 3 هزار بازدید کننده از موزیم لوور شهر پاریس به دلیل تهدید بمب گذاری تخلیه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پاریسین روز شنبه گزارش داد که حدود سه هزار بازدیدکننده یکی از مشهورترین موزیم های جهان، موزیم لوور پاریس، پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر وجود بمب، به دلیل تهدید به انفجار تخلیه شدند.
چند قبل، موزیم لوور تصمیم خود را برای بستن درهای خود به روی بازدیدکنندگان "به دلایل امنیتی" اعلام کرد. این بیانیه پس از آن صادر شد که فرانسه روز گذشته پس از حمله به مکتب در "آراس" که منجر به کشته شدن یک معلم شد، بالاترین سطح تهدید های تروریستی را اعلام کرد.
در این گزارش آمده است: بر اساس اطلاعات ما، ما در مورد تهدید بمب گذاری صحبت می کنیم که زمانی انجام شد که حدود سه هزار نفر در موزیم بودند و باید آنها تخلیه می شدند.
A Palestinian flag flutter in the background as a member of Neturei Karta attends a protest with Palestinian youths in the Arab east Jerusalem neighbourhood of Silwan. File photo. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
هزاران نفر در نیویورک در حمایت از فلسطین راهپیمایی کردند
به گفته سخنگوی لوور، موزیم پیامی کتبی دریافت کرده است که در آن هشداری درباره "خطری برای موزیم و بازدیدکنندگان آن" وجود دارد.
قابل ذکر است که صبح روز جمعه، یک مرد 20 ساله با چاقو به کارکنان مکتب گامبتا در شهر آراس در شمال فرانسه حمله کرد. به گفته پولیس، وی در جریان این حمله فریاد الله اکبر سر داده است. یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. مهاجم توسط پولیس بازداشت شد. او در لیست اسلامگرایان افراطی است که برای جلوگیری از حملات تروریستی تحت نظر هستند و همچنین در لیست افرادی است که امنیت کشور را تهدید می کنند.
در عین حال برادر مهاجم در نزدیکی مکتب دیگری بازداشت شد. یک منبع به اسپوتنیک گزارش داد که او موسر موگوشکوف است که قبلاً به دلیل انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی از سازمان تروریستی "دولت اسلامی" (ممنوع در فدراسیون روسیه) محکوم شده بود.
به گفته این منبع، خانواده بازداشت شدگان پیش از این تلاش کرده بودند تا در فرانسه پناهندگی سیاسی بگیرند؛ آنها مهاجران جمهوری اینگوشتیا هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала