- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ضربات سهمگین؛ زلنسکی از عمق فاجعه مطلع شد

© AFP 2023 / JIM WATSONUkrainian President Volodymyr Zelensky listens during a meeting with US President Joe Biden in the Oval Office of the White House in Washington, DC, on September 21, 2023.
Ukrainian President Volodymyr Zelensky listens during a meeting with US President Joe Biden in the Oval Office of the White House in Washington, DC, on September 21, 2023. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
عضو شوید
افسر سابق اطلاعاتی ریتر: روسیه به موفقیت های چشمگیری در منطقه دونتسک دست یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی آمریکا به کانال یوتیوب Gegenpol گفت که سربازان روسیه به موفقیت های چشمگیری در منطقه دونتسک دست یافته اند.
او گفت: "علاوه بر این، آنها در تمام طول جبهه به حمله پرداختند. اوکراین فاقد نیروهای کمکی است، ما شاهد فروپاشی نظامی نیروهای مسلح اوکراین هستیم. و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نمی تواند در این مورد کاری انجام دهد."
به نظر او، ایالات متحده به دلیل ادامه حمایت از اوکراین در یک بحران سیاسی قرار دارد.
این کارشناس در پایان گفت: "بحران حتی قبل از شروع درگیری در خاورمیانه شروع شد. ایالات متحده از همان ابتدا و به محض شروع کمک به اوکراین در شرایط دشواری قرار گرفت. واقعیت این است که نیروهای مسلح اوکراین در حال از باختن در درگیری هستند.
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پایان رسمی ضد حمله اوکراین اعلام شد
پیش از این اسپکتیتور نوشته بود که ارتش روسیه در تمام خط مقدم حمله ای را آغاز کرد و این برای نیروهای مسلح اوکراین غافلگیرکننده بود.
از اوایل جون، نیروهای مسلح اوکراین در تلاش برای پیشروی در مسیرهای زاپوروژیا، یوژنودونتسک و آرتموفسک بوده و واحدهای جنگی را که توسط ناتو آموزش دیده و مسلح شده بودند، پرتاب کردند. همانطور که ولادیمیر پوتین تاکید کرد، آنها نتوانستند موفقیت چشمگیری در هیچ بخش از جبهه به دست آورند. به گفته وزیر دفاع سرگئی شویگو، تنها در ماه سپتامبر، تلفات ارتش اوکراین به بیش از 17 هزار نفر و بیش از 2.7 هزار سلاح رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала