ارتش اسرائیل از کشته شدن فرمانده یکی از نیروهای ویژه حماس خبر داد

© AFP 2023 / RON BOUSSOAn Israeli soldier fires a TAR-21 weapon, which stands for "Tavor Assault Rifle - 21st Century" at a military shooting range in southern Israel on July 6, 2009.
An Israeli soldier fires a TAR-21 weapon, which stands for Tavor Assault Rifle - 21st Century at a military shooting range in southern Israel on July 6, 2009. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
عضو شوید
ارتش اسرائیل از کشته شدن علی قادی فرمانده حماس نخبه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، نیروهای دفاعی اسرائیل در یک کانال تلگرامی از قتل علی قادی، فرمانده گروهان یگان نخبه حماس که رهبری عملیات در جوامع اسرائیلی در نزدیکی نوار غزه را بر عهده داشت، خبر دادند.
ارتش اسرائیل خاطرنشان کرد: یک هواپیمای ارتش اسرائیل، علی قادی، فرمانده شرکت نیروهای ویژه حماس نخبه را که رهبری یک حمله در جوامع اسرائیلی در نزدیکی نوار غزه را بر عهده داشت، از بین برده است.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، از نوار غزه مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
Children from Rafah city, Gaza Strip - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
لحظه به لحظه؛ هشتمین روز درگیری اسرائیل و فلسطین/ کوچ اجباری مردم غزه از شمال به جنوب + ویدیو و عکس

در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز پس از حمله، ارتش کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهداف از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.

تعداد کشته شدگان غیرنظامی در هر طرف از هزار نفر گذشت و چندین هزار اسرائیلی و فلسطینی مجروح شدند. چندین کشته و مفقود روس و همچنین شهروندان کشورهای دیگر گزارش شده است. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند.
جابجایی فلسطینیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
چندرسانه ای
جابجایی فلسطینیان + داده نمایی

وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، حل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان‌پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала