کلوپ ویدیو

صدها تن در کابل در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند+ ویدیو

© Sputnikتظاهرات ضد اسرائیل در ولایت خوست
تظاهرات ضد اسرائیل در ولایت خوست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
عضو شوید
صدها تن از ساکنان کابل روز جمعه در یک راهپیمایی در حمایت از فلسطین در بحبوحه وخامت اوضاع در خاورمیانه شرکت کردند.
به گزارش خبرنگار ریانووستی، صدها تن از ساکنان کابل روز جمعه در یک راهپیمایی در حمایت از فلسطین در بحبوحه وخامت اوضاع در خاورمیانه شرکت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این تجمع در مقابل مسجد عیدگاه پایتخت افغانستان برگزار شد و شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند و برخی نیز با پرچم های فلسطین به این تظاهرات آمدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی طلوع نیوز، اقدام مشابهی در ولایت ننگرهار افغانستان نیز صورت گرفت.
پیش از این، طالبان* حمایت خود را از فلسطین در بحبوحه تشدید تنش ها اعلام کرده و از کشورهای منطقه و جامعه جهانی خواسته بود تا از خشونت اسرائیل جلوگیری کنند و همچنین با مشروعیت بخشیدن حقوق به فلسطینیان، مسئله فلسطین را حل کنند.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала