اردوغان: محاصره غزه نقض حقوق اساسی بشر است

© Sputnik / Сергей Гунеев /  مراجعه به بانک تصاویر Recep Tayyip Erdoğan
Recep Tayyip Erdoğan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه: ما نگران گسترش درگیری فلسطین و اسرائیل در منطقه هستیم. محاصره غزه یک تهدید برای کل منطقه است.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان سخنرانی در مراسم اختتامیه چهارمین مجمع تجاری و اقتصادی ترکیه-آفریقا گفت: ما نگران گسترش درگیری فلسطین و اسرائیل در منطقه هستیم. محاصره غزه یک تهدید برای کل منطقه است.

وی تاکید کرد: من توجه تمام را به این جلب می کنم که قطع آب و برق برای 2 میلیون جمعیتی که در یک منطقه با مساحت 360 کیلومترمربع محاصره شده اند، نقض حقوق اساسی بشر است.

صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند.
Руины мечети Sheikh Ahmad Yassin, разрушенные после авианалёта армии Израиля в Газе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
لحظه به لحظه؛ تخلیه غیرنظامیان از شمال غزه؛ دستور مقامات اسرائیلی به سازمان ملل و مردم + عکس و ویدیو
چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد.
اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала