ساخت گیاه دارویی برای درمان مراحل پایانی سرطان در روسیه

© Photo / @Social mediaآوران و فیکینالیس
آوران و فیکینالیس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2023
عضو شوید
آوران و فیکینالیس، یک گیاه علفی چند ساله وحشی که در بسیاری از مناطق روسیه پیدا می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه علوم صحی دولتی ساراتوف به نام واسیلی ایوانوویچ رازوموفسکی (SSMU) یک داروی گیاهی ضد سرطان را توسعه داد. تحقیقات بنیادی بیش از ده سال است که انجام شده و به گفته محققان نتایج قانع کننده‌ای از خود نشان داده است. بر اساس آنها، دانشگاه از وزارت صحت روسیه مجوز برای انجام آزمایش بالینی مرحله اول دریافت کرد.
آوران و فیکینالیس، یک گیاه علفی وحشی، که در بسیاری از مناطق روسیه پیدا می‌شود، دارای خواص زهری می‌باشد، اما قبلا در طب عامیانه به عنوان بخشی از جوشانده استفاده می شد.
معاون کار علمی این دانشگاه افزود: داروی جدید مبتنی بر "آوران" Avran هیچ آنالوگ مستقیمی در فارمکوپه جهانی ندارد. وی تصریح کرد: داروهای موجود در بازار با مکانیسم اثرشان سیتواستاتیک هستند، یعنی باعث تخریب گسترده سلول های سرطان و همراه با مسمومیت شدید بدن می شوند.
کشورهایی که بالاترین میزان دچار شدن به سرطان را دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
چندرسانه ای
کشورهایی که بالاترین میزان دچار شدن به سرطان را دارند +‌ داده نمایی
در همین حال، دانشمندان دانشگاه ادعا می کنند که یک داروی گیاهی (آوران)، آپوپتوز را فعال می کند، مرگ سلولی برنامه ریزی شده که در شرایط عادی زندگی یک بدن اتفاق می افتد.
آنها می‌گویند: "بر اساس نتایج مطالعات پیش کلینیکی، دارو عوارض جانبی بسیار کمتری دارد و به راحتی توسط بدن تحمل می شود"
معاون این دانشگاه تاکید کرد و افزود که عصاره ایجاد شده برای اولین بار در کلاس داروهای ضد تومور با منشا گیاهی است. او به این باور است که تولید صنعتی و استفاده بالینی از این دارو می تواند به عنوان یک تکنولوژی جایگزین وارداتی پیشرفته در درمان سرطان باشد.
تکنولوژی تولید آوران توسط دانشمندان موسسه تحقیقاتی بنیادین و بالینی اورونفروولوژی، گروه اناتومی پاتولوژیک و دانشکده داروسازی توسعه داده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала