زخمی شدن 500 اسرائیلی/ شلیک 5000 راکت بر اسرائیل/ یورش جنگنده های اسرائیل بر فلسطین/ لحظه به لحظه - اسپوتنیک افغانستان

اخبار لحظه به لحظه: ششمین روز درگیری بین فلسطین و اسرائیل + ویدیو و عکس

عضو شوید
بعد از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است.
به گزارش اسپوتنیک، حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در اورشلیم اعلام کرده است. اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام و حملات خود را به آن و برخی از مناطق در لبنان و سوریه را آغاز کرده است.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
23:25 12.10.2023
امریکا: هیچ برنامه ای برای جنگ در کنار اسرائیل نداریم

کاخ سفید گفت، که ایالات متحده "نه قصد و نه برنامه ای" برای فرستادن نیروهای نظامی به اسرائیل "برای شرکت در درگیری" دارد.
این در حالی است، که واشنگتن پیش از این دو کشتی جنگی هواپیمابر را به منطقه فرستاده بود.
23:23 12.10.2023
پنتاگون تایید کرد، که آستین رئیس آن روز جمعه به اسرائیل سفر خواهد کرد و با نتانیاهو و وزیر دفاع این کشور دیدار خواهد کرد.
وزارت ارتش امریکا گزارش داد، لوید آستین، رئیس پنتاگون، روز جمعه در جریان سفر خود به اسرائیل با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.
یک مقام ارشد پنتاگون به خبرنگاران گفت: "آستین وزیر دفاع امریکا قصد دارد فردا به اسرائیل سفر کند. انتظار می رود او با نخست وزیر نتانیاهو و رئیس وزارت دفاع دیدار کند".
23:17 12.10.2023
یورش پولیس فرانسه به همایش پشتیبانان فلسطین در پاریس
پولیس فرانسه کشور در پاریس تجمعاتی در راستای پشتیبانی از فلسطین را پراگنده ساخت.
23:14 12.10.2023
23:13 12.10.2023
به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک "میسگاو آم"

آژیر خطر در "شهرک میسگاو ام" در شمال اسرائیل همزمان با پرتاب بمب‌ها و پرواز عظیم هواپیماهای جنگی و هواپیماهای شناسایی به صدا در آمد.
23:12 12.10.2023
22:47 12.10.2023
کاخ سفید: ایالات متحده در مورد انواع یا محدودیت های تسلیحاتی که به اسرائیل عرضه می شود صحبت نخواهد کرد
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت: ایالات متحده در مورد انواع یا محدودیت های استفاده از تسلیحات ارائه شده به اسرائیل صحبت نخواهد کرد تا ارتش اسرائیل بتواند عملیات مورد نیاز خود را انجام دهد.
وی در یک جلسه توجیهی در پاسخ به پرسشی درباره محدودیت های احتمالی در استفاده از کمک های نظامی امریکا به خبرنگاران گفت: "من درباره ای این موضوع به نفع امنیت اسرائیل صحبت نخواهم کرد و درباره ای انواع تسلیحاتی که ما در اختیار آنها قرار می دهیم وارد جزئیات نمی شوم. اسرائیلی ها حق دارند از این اطلاعات به خاطر توانایی خود برای انجام عملیات نگهبانی کنند".
22:19 12.10.2023
وزارت خارجه روسیه: یورش های هوایی اسرائیل در سوریه می تواند باعث تشدید تنش مسلحانه در مقیاس کل منطقه شود
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که یورش های هوایی اسرائیل به خاک سوریه نقض فاحش حاکمیت جمهوری و هنجارهای اساسی حقوق بین الملل است.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: "برپایه اطلاعات دریافتی، در 12 اکتبر، نیروی هوایی اسرائیل یورش های را به خاک جمهوری عربی سوریه انجام داد. در نتیجه این یورش، باند فرودگاه های بین المللی دمشق و حلب آسیب دید و فعالیت آنها متوقف شد. این اقدامات از سوی اسرائیل نقض فاحش حاکمیت جمهوری عربی سوریه و هنجارهای اساسی حقوق بین الملل است".
وزارت دیپلماسی روسیه افزود: "در شرایط وخامت شدید اوضاع در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، چنین اقدامات قهرآمیزی مملو از پیامدهای بسیار خطرناکی است، زیرا می تواند باعث تشدید تنش مسلحانه در سراسر منطقه شود. این کار تحت هیچ شرایطی مجاز نیست".
22:05 12.10.2023
ایالات متحده از روز جمعه تخلیه شهروندانش را از اسرائیل با چارتر آغاز خواهد کرد
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی گفت، که ایالات متحده از روز جمعه بیرون کردن شهروندان خود از اسرائیل را با پروازهای چارتر آغاز می کند.
22:01 12.10.2023
کاخ سفید: 27 امریکایی در درگیری های خاورمیانه کشته شدند، 14 نفر ناپدید شدند
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت: برپایه آخرین داده ها، 27 امریکایی در درگیری فلسطین و اسرائیل کشته شده اند و 14 نفر ناپدید هستند.
او در یک نشست توجیهی به خبرنگاران گفت: "ما می توانیم شمار امریکایی هایی که کشته شده اند را به بیست و هفت نفر به روز کنیم. شمار کسانی که جای پنهان شدن آنها مشخص نیست به چهارده نفر است".
21:58 12.10.2023
نگرانی سازمان ملل از یورش های اسرائیل به حلب و دمشق
استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل این سازمان در یک نشست خبری گفت: سازمان ملل از یورش های اسرائیل به فرودگاه‌های حلب و دمشق نگران است؛ هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به افزایش خشونت در منطقه شود.
دوجاریک گفت: "ما این گزارش‌های از یورش ها به فرودگاه‌های حلب و دمشق را دیده‌ایم. این گزارش‌ها بسیار نگران‌کننده هستند، به ویژه با توجه به هشدارها و نگرانی‌های دبیرکل درباره تشدید تنش‌ها در درگیری که شاهد آن هستیم".
او گفت، که گوترش از همه طرف‌های مرتبط می‌خواهد از حملاتی که می‌تواند به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب برساند، اجتناب کنند.
دوجاریک افزود: "ما اکنون در نقطه‌ای هستیم که هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به خشونت گسترده‌تر در منطقه‌ای که از قبل بی‌ثبات است، شود.
به گفته وی، آسیب به فرودگاه های حلب و دمشق بر کار خدمات هوایی بشردوستانه سازمان ملل تأثیر می گذارد.
21:55 12.10.2023
دو افسر پولیس در گلوله باران ایستگاه پولیس اورشلیم زخمی شدند
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، که دو افسر پولیس اسرائیل در جریان گلوله باران یک پاسگاه پولیس در اورشلیم زخمی شدند که تیرانداز کشته شد.
این شبکه تلویزیونی گزارش داد: دو افسر پولیس اسرائیل در جریان گلوله باران یک پاسگاه پولیس در اورشلیم زخمی شدند که تیرانداز کشته شد.
21:52 12.10.2023
اردوغان گفت، که درباره کمک های بشردوستانه به منطقه تشدید با مصر، امارات و قطر گفتگو کرده است.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت، که با سران مصر، امارات و قطر درباره اقدامات بشردوستانه به منطقه تشدید تنش بین فلسطین و اسرائیل گفت‌وگو کرده است.
اردوغان روز پنجشنبه در انقره سخنرانی و گفت: "این موضوع را با آقای سیسی (عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر) نیز در میان گذاشتیم. امروز همچنین با محمد بن زاید (رئیس جمهور امارات متحده عربی) مذاکره کردیم. با امیر قطر هم مذاکره کردیم. اقداماتی وجود دارد که انجام خواهیم داد. این مردم (در منطقه) بدون آب ماندند، این مردم بدون غذا ماندند. در اعلامیه جهانی حقوق بشر وظایفی وجود دارد که باید در مورد آنها اقدام شود".
21:38 12.10.2023
مأموریت فدراسیون روسیه: نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اسرائیل و غزه در روز جمعه تعطیل خواهد بود
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در کانال تلگرامی خود نوشت: "نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ای مناقشه فلسطین و اسرائیل که روز جمعه برگزار می‌شود، پشت درهای بسته برگزار می‌شود - شورای امنیت هنوز آماده بحث در مورد این موضوع به صورت علنی نیست".
پولیانسکی اشاره کرد: ""مشاوره‌های بسته اعضای شورای امنیت درباره بحران خاورمیانه برای شب در نیویورک برنامه‌ریزی شده است. شورا هنوز برای نشست‌های عمومی درباره این موضوع آماده نیست؛ چیزهای زیادی در اینجا اتفاق می‌افتد، اما بیشتر در مورد حاشیه".
21:34 12.10.2023
21:33 12.10.2023
21:29 12.10.2023
نتانیاهو تنها پس از آغاز حمله حماس در ساعت 6:29 صبح روز شنبه از حمله حماس خبر شده بود
دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد، که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تنها در ساعت 6:29 صبح روز شنبه از حمله حماس مطلع شد؛ دفتر نخست وزیری اعلام کرد که پیش از یورش به وی اطلاعی داده نشده بود.
در پیام این دفتر آمده است: "نخست وزیر نتانیاهو تنها روز شنبه در ساعت 06:29، زمانی که درگیری ها شروع شد، نه زودتر، اطلاعات دریافت کرد. او بلافاصله به کیریا (مرکز وزارت دفاع) رفت، جلسه ای برای ارزیابی وضعیت برگزار کرد و نظامی - سیاسی را تشکیل کابینه داد"
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل پیشتر اعتراف کرده بود، که ارتش سیگنال‌هایی درباره حمله احتمالی حماس در 7 اکتبر دریافت کرده است، اما اطلاعات دقیقی از اطلاعات وجود نداشت.
پیشتر یک منبع رسمی مصری به رسانه های محلی گفته بود که قاهره هیچ اطلاعاتی در مورد حمله قریب الوقوع ارائه نکرده است. دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز گزارش هایی مبنی بر هشدار پیشین مصر به اسرائیل در مورد طرح های گروه های فلسطینی را رد کرد.
21:18 12.10.2023
بلینکن: مقام های ایالات متحده با کنگره برای ارائه کمک های مورد نیاز به اسرائیل همکاری خواهند کرد
انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت، که در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، نیازهای اسرائیل را مورد بحث قرار داده و مقامات ایالات متحده با کنگره ایالات متحده برای ارائه کمک های لازم همکاری خواهند کرد.
او در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو گفت: "ما به تفصیل درباره آنچه اسرائیل برای محافظت از خود و مردمش نیاز دارد و اینکه ایالات متحده چگونه می تواند به رفع این نیازها کمک کند، بحث کردیم. ما اکنون در حال برآورده کردن این نیازها هستیم و به طور نزدیک و سریع با کنگره برای برآورده کردن آنها در صورت تکامل همکاری خواهیم کرد".
21:14 12.10.2023
معاون رئیس جمهور روسیه در سازمان ملل گفت: نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره درگیری فلسطین و اسرائیل در روز جمعه بسته می شود، شورای امنیت هنوز برای گفتگوهای آزاد آماده نیست.
21:13 12.10.2023
بیش از 338 هزار شهروند غزه از زمان آغاز درگیری ها، خانه های خود را ترک کرده اند
استفان دوجاریک نماینده ای دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت، که بیش از 338 هزار نفر از باشندگان نوار غزه از آغاز تشدید تنش بین فلسطین و اسرائیل خانه های خود را ترک کرده اند.
دوجاریک گفت: "شمار کل آوارگان در 24 ساعت گذشته 30 درصد افزایش یافته و در مجموع به بیش از 338000 نفر رسیده است که دو سوم آنها در مکتب های زیر اداره آنروا(آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) پناه گرفته اند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала