ارتش اسرائیل چه اندازه بزرگ است؟

© AFP 2023 / Jaafar AshtiyehIsraeli security forces keep position as they prevent Palestinians from approaching the Jalama border crossing between Israel and the occupied West Bank on Novembre 2, 2015.
Israeli security forces keep position as they prevent Palestinians from approaching the Jalama border crossing between Israel and the occupied West Bank on Novembre 2, 2015. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2023
عضو شوید
ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد، که در جریان چند روز 300 هزار نیروی ذخیره را برای کمک به مقابله با حماس که در 7 اکتوبر یورش بی پیشینه ای را در برابر این کشور انجام داد، فراخوانده است.
به گزارش اسپوتنیک، تل آویو با فراخوانی 60 هزار نیروی ذخیره اضافی ارتش موافقت کرده است و شمار کل نیروهای بسیج شده در سه روز گذشته به 360 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
Президент РФ Владимир Путин и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
گفت و گوی تیلیفونی پوتین با اردوغان درباره ای درگیری فلسطین با اسرائیل
اما اندازه ارتش کنونی اسرائیل چه اندازه است؟ اسپوتنیک روشنی می اندازد.
شایان ذکر است که در اسرائیل، داده های در پیوند به مسایل دفاعی کشور به طور رسمی منتشر نمی شود، بنابراین هر گونه داده های در این پیوند را می توان تنها از طریق منابع خارجی یا پژوهشگران اسرائیلی به دست آورد.
تشکیل ارتش اسرائیل
ارتش اسرائیل که بیشتر به عنوان نیروهای دفاعی اسرائیل شناخته می شود، در 31 می 1948، تنها دو هفته پس از اعلام آزادی این کشور تشکیل شد.
عنصر اصلی دکترین هدایت کننده ارتش اسرائیل این فرض است که اسرائیل نمی تواند یک جنگ را ببازد. تصور می‌شود که هدف تنها از طریق یک راهبردی دفاعی که بسیج سریع نیروی بزرگ برای مقابله با دشمن را تعیین می‌کند، محقق می‌شود.
Обстрел зданий в палестинском городе Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
بورل به اسرائیل: باید به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارید
ساختار ارتش اسرائیل
ارتش اسرائیل شامل سه شاخه خدماتی است: "نیروی زمینی اسرائیل، نیروی هوایی اسرائیل و نیروی دریایی اسرائیل".
ارتش اسرائیل از سوی رئیس ستاد کل ارتش (در حال حاضر هرزی هالوی در این سمت خدمت می کند) که پیرو وزیر دفاع اسرائیل (یواو گالانت کنونی) است، اداره می شود.
رئیسان نیروی زمینی و هوایی و همچنین نیروی دریایی و همچنین فرماندهان منطقه و ررئیسان اداره های مختلف دفاعی از آن میان اداره اطلاعات به رئیس ستاد گزارش می دهند.
بر اساس منابع باز، شمار کل نیروهای ارتش اسرائیل تقریباً به 176 هزار و 500 سرباز فعال می رسد.
نیروی زمینی اسرائیل که شامل پیاده نظام، زره پوش و توپخانه است، حدود 126 هزار پرسنل فعال و حدود 400 هزار نیروی ذخیره دارد. سرلشکر یوئل استریک در حال حاضر در راس نیروی زمینی قرار دارد.
این نیروها در همه ای عملیات نظامی عمده انجام شده توسط اسرائیل، از جمله جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1948، بحران سوئز 1956، و جنگ شش روزه 1967، همچنین در حال حاضر درگیر درگیری مسلحانه حماس و اسرائیل هستند.
نیروی زمینی از چندین فناوری توسعه یافته داخلی مانند تانک اصلی نبرد مرکاوا، نفربر زرهی آچزاریت و سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین استفاده می کند.
تعداد نیروی هوایی اسرائیل حدود 34 هزار پرسنل فعال به اضافه 55 هزار نیروی ذخیره است. در مجموع، 684 هواپیما در خدمت هستند. مانند نیروی زمینی، نیروی هوایی در بسیاری از عملیات های نظامی مانند جنگ لبنان در سال 2006 شرکت کرد. فرمانده کنونی نیروی هوایی ارتش آلوف تومر بار است.
از زمان جنگ شش روزه 1967، بیشتر هواپیماهای جنگی ارتش اسرائیل از ایالات متحده دریافت شده است، از جمله A-4 Skyhawk، F-4 Phantom II، F-15 Eagle، F-16 Fighting Falcon و پنجمین- نسل F-35 Lightning II.
نیروی دریایی اسرائیل، که شامل تقریباً 9500 پرسنل فعال و 10 هزار نیروی ذخیره است، توسط الوف دیوید ساعر سلاما فرماندهی می شود.
شمار این نیروها هفت ناوگروه، هشت قایق موشکی، پنج زیردریایی (کلاس دلفین)، 45 قایق گشتی و دو کشتی پشتیبانی است. عملیات نظامی عمده ای که نیروی دریایی اسرائیل در آن شرکت داشت شامل جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1973، نبرد بالتیم در سال 1973 و جنگ لبنان در سال 2006 است.
پیش نویس الزام اسرائیل برای هر شهروند یا مقیم دائمی که به سن 18 سالگی رسیده باشد اعمال می شود.
دوره خدمت وظیفه برای مردان 30 ماه و برای زنان 24 ماه است که پس از آن یک دوره چند دهه خدمت ذخیره اجباری (در سن 50 سالگی برای زنان و 55 سالگی برای مردان منقضی می شود) است.
منابع مختلف پایگاه بسیج اسراییل را حدود 3.11 میلیون نفر اعلام کرده اند که 2.55 میلیون نفر آنها برای خدمت سربازی مناسب هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала