چرا قطعنامه امریکا و اسرائیل در شورای امنیت در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل تصویب نشد؟

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Заседание Совета безопасности ООН по ситуации на Ближнем Востоке
Заседание Совета безопасности ООН по ситуации на Ближнем Востоке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
عضو شوید
حماس موضع روسیه را در شورای امنیت سازمان ملل در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با الجزیره گفت: جنبش فلسطینی حماس موضع روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل را شایسته می داند.
ابومرزوق گفت: "موضع روسیه (در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل) بسیار شایسته بود. روسیه به امریکا و اسرائیل اجازه نداد تا قطعنامه خود را در شورای امنیت پیش ببرند."
قابل یادآوری است که صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین از عملیات سیل الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خطاب به ملت، کشور را در وضعیت جنگی قرار داد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
Обстрел зданий в палестинском городе Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
لحظه به لحظه؛ درگیری فلسطین و اسرائیل/ نزدیک به 10 هزار کشته و زخمی + عکس/ویدیو
در عین حال رسانه های اسرائیلی گزارش داد که تعداد کشته‌شدگان در اسرائیل در جریان تشدید درگیری‌های فلسطینی و اسرائیلی از 1100 نفر گذشت و بیش از 2740 هزار نفر زخمی شدند.
بر اساس اطلاعات وزارت صحت فلسطین، تعداد تلفات غیرنظامیان در یک روز به 704 تن افزایش یافته است و بیش از 3,9 هزار نفر مجروح شده اند.
گروه های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر بر لزوم توقف فوری خونریزی بین اسرائیل و فلسطین تاکید کرده و از طرفین خواسته بود تا خصومت ها را متوقف کنند. به گفته وی، حل مسئله فلسطین تنها بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل امکان پذیر است.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала