واکنش کرملین: سخنان زلنسکی مبنی بر دخالت روسیه در حوادث اسرائیل بی بنیاد است

© Sputnik / Alexey MaishevГосударственный Исторический музей и Московский Кремль. Архивное фото
Государственный Исторический музей и Московский Кремль. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می‌گوید، اظهارات زلنسکی درباره دخالت روسیه در حوادث اسرائیل مبنایی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، کرملین به سخنان ولادیمیر زلنسکی درباره دخالت روسیه در حوادث اسرائیل واکنش منفی نشان داد؛ این سخنان هیچ مبنایی ندارد.
پسکوف به سوال خبرنگاران درباره اینکه کرملین از سخنان زلنسکی مبنی بر دست داشتن روسیه در رویدادهای خاورمیانه چی درک کرده است، پاسخ داد: "منفی، كاملاً بي بنياد است. اینها روند‌های کاملاً متفاوت هستند، این یک درگیری طولانی مدت است، منظور من درگیری فلسطین و اسرائیل است که ریشه های بسیار عمیق و تضادهای عمیق دارد. به اندازه عمیق است که بسیاری نمی‌توانند جزییاتش را درک کنند."
پیش از این، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، چنین گمانه زنی های بی اساس را رد کرده بود.
Здание МИД РФ на Смоленской-Сенной площади в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
روسیه تماس با ایالات متحده در مورد درگیری در خاورمیانه را رد نمی کند
قابل یادآوری است که صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین از عملیات سیل الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خطاب به ملت، کشور را در وضعیت جنگی قرار داد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
در عین حال رسانه های اسرائیلی گزارش داد که تعداد کشته‌شدگان در اسرائیل در جریان تشدید درگیری‌های فلسطینی و اسرائیلی از 1100 نفر گذشت و بیش از 2740 هزار نفر زخمی شدند.
بر اساس اطلاعات وزارت صحت فلسطین، تعداد تلفات غیرنظامیان در یک روز به 704 تن افزایش یافته است و بیش از 3,9 هزار نفر مجروح شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала