داکتران بدون مرز: شمار جان‌باختگان زلزله هرات به 2455 نفر رسید

© Sputnik / StringerСитуация в Герате и окрестностях после разрушительного землетрясения
Ситуация в Герате и окрестностях после разрушительного землетрясения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
عضو شوید
سازمان داکتران بدون مرز می‌گوید، که شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه در هرات به دوهزار و 2445 نفر و شمار زخمیان آن به 2440 نفر رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان داکتران بدون مرز امروز سه‌شنبه، 18 میزان در برگه ای ایکس نوشته است، که تأیید آمار تلفات این زمین‌لرزه همچنان چالش‌برانگیز است و ممکن است این آمار تغییر کند.
داکتران بدون مرز در گزارش خود گفته است، که تیم‌های این نهاد در درمانگاه ولایتی هرات تا اکنون 540 نفر را درمان کرده‌اند.
این نهاد گفته است، که دیروز تیمی را برای ارزیابی ارائه‌ی کمک‌های نخستین بهداشتی به مناطق زلزله‌زده در بیرون از شهر هرات فرستاده است.
اسلم، زلزله هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
اسلم؛ هفت عضو خانواده‌اش را در زلزله هرات از دست داد + ویدیو
در گزارش این نهاد آمده است که دیروز 340 نفر از زخمیان این زمین‌لرزه از درمانگاه ولایتی هرات رخصت شدند، اما نمی‌خواستند این درمانگاه را ترک کنند، زیرا خانه‌ای برای بازگشت نداشتند.
داکتران بدون مرز گفته است، که در حال حاضر فوری‌ترین نیاز در درمانگاه این است که برای افرادی که همه چیز خود را از دست داده‌اند، سرپناه پیدا شود.
یادآوری می کنیم، که زمین‌لرزه‌ای با قدرت 6.3 درجه‌ ای ریشتر روز شنبه هفته‌ ای روان ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های این ولایت و ولایات همجوار را لرزاند.
این زمین‌لرزه با پس‌لرزه‌های بیشماری همراه بود که با افزایش تلفات و خسارات شد. تا اکنون از بیش از 10 پس‌لرزه گزارش شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала