کرملین خواستار حل مسالمت آمیز مناقشه بین فلسطین و اسرائیل شد

© Sputnik / Alexey MaishevAn aerial view shows Red Square, in Moscow, Russia.
An aerial view shows Red Square, in Moscow, Russia.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2023
عضو شوید
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: وضعیت بین اسرائیل و فلسطین باید هر چه زودتر به سمت حل و فصل مسالمت آمیز برود.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: وضعیت بین اسرائیل و فلسطین باید هر چه زودتر به یک مسیر صلح آمیز بازگردانده شود؛ ادامه این مارپیچ خشونت مملو از خشونت بیشتر است که برای منطقه خطرناک است.
پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نگاه کرملین به طور کلی به رویدادهایی که در حال رخ دادن است، پاسخ داد: در اینجا نمی توان مطلبی به بیانیه ای که توسط وزارت خارجه ما تنظیم شد اضافه کرد. خشونت، البته باعث تشدید افزایش درگیری می شود و این یک خطر بزرگ برای منطقه است، بنابراین ما بسیار نگران هستیم."
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به ریانووستی گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس دهند و به میز مذاکره بازگردند. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که در نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره وضعیت منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، خواستار توقف فوری درگیری ها و انتقال به مذاکرات اساسی شد.
An Israeli soldiers take cover behind a car as he looks toward bodies on a main road near the Gevim Kibbutz, close to the border with Gaza on October 7, 2023. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2023
لحظه به لحظه؛ روز سوم درگیری بین فلسطین و اسرائیل + ویدیو و عکس
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала