چین از اسرائیل و فلسطین خواست فورا آتش بس کنند

© iStock.com / GA161076Флаг Китая
Флаг Китая  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین: چین از اسرائیل و فلسطین خواست فورا آتش بس کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه اعلام کرد که چین از طرف‌های درگیری فلسطین و اسرائیل می‌خواهد خویشتنداری کنند و فورا آتش بس کنند.
در بیانیه‌ای که در وب سایت وزارت خارجه چین منتشر شد، آمده است: چین نگرانی عمیق خود را از تشدید تنش‌ها و خشونت‌ها بین فلسطین و اسرائیل ابراز می‌کند و از کشورهای مربوطه می‌خواهد خونسردی و خویشتن‌داری را حفظ کنند، آتش‌بس فوری، حفاظت از غیرنظامیان و جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع را حفظ کنند.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که راه اساسی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل اجرای راه حل دو دولتی و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.
در این بیانیه آمده است: "جامعه بین المللی باید با احساس فوریت بیشتری وارد عمل شود، سهم خود را در حل مسئله فلسطین افزایش دهد و از سرگیری زودهنگام مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین را تشویق کند."
خاطرنشان می شود که چین به همکاری با جامعه بین المللی در این زمینه ادامه خواهد داد.
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، ده ها جنگجوی حماس به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کرده اند.
التصعيد الفلسطيني الإسرائيلي - غزة - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
لحظه به لحظه؛ دومین روز درگیری فلسطین و اسرائیل + ویدیو و عکس
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر دادند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در خطاب به ملت، کشور را در وضعیت جنگی قرار داد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
جروزالم پست پیشتر گزارش داده بود که تعداد کشته شدگان اسرائیل در جریان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل از 300 نفر گذشت و بیش از 1.5 هزار نفر زخمی شدند. بر اساس آخرین داده‌های وزارت بهداشت فلسطین، تعداد کشته‌شدگان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۳۲ نفر افزایش یافته و نزدیک به ۱.۷ هزار نفر مجروح شده‌اند.
گردان های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس دهند و به میز مذاکره بازگردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала