واکنش اسرائیل به حملات حزب الله چه خواهد بود؟

© AP Photo / Ohad ZwigenbergИзраильские военные около Ашкелона
Израильские военные около Ашкелона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
عضو شوید
کارشناس لبنانی: پاسخ اسرائیل به حملات حزب الله محدود خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، تورن بازنشسته امین حوتیت، کارشناس نظامی و استراتژیک لبنانی، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: پاسخ اسرائیل به حملات راکتی جنبش حزب الله لبنان محدود خواهد بود، زیرا از گشودن جبهه دیگری می ترسد.
حوتیت بر تعیین مرزهای جنوبی لبنان با اسرائیل و نظارت بر خروج نیروهای اسرائیلی از لبنان در سال 2000 نظارت داشت.

او گفت: "حملات جنبش مقاومت لبنان به اهداف اسرائیلی بیش از یک پیام نظامی است، بلکه پیامی اخلاقی برای تاثیرگذاری بر دولت اسرائیل و تنها نگذاردن نوار غزه با اسرائیل است. اکنون موازنه قدرت در میدان نبرد به حقیقت پیوسته است و بنابراین پاسخ اسرائیل محدود خواهد ماند و تنها محدود به بمباران برخی مناطق خالی از سکنه و مزارع دور از مناطق مسکونی خواهد بود".

به عقیده وی، اسرائیل به موازنه قدرتی که حزب الله بر آن تحمیل کرده است متعهد خواهد بود، زیرا از گشودن جبهه جدیدی که در شرایط کنونی نتواند از آن عبور کند، می ترسد، به ویژه با توجه به حساسیت خسارات اسرائیل در رویارویی قبلی با حزب الله در سال 2006.
این کارشناس خاطرنشان کرد: دولت اسرائیل از طریق نیروی موقت سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفیل) پیامی ارسال کرد که اقدامات تلافی جویانه را گسترش نخواهد داد که این امر مؤید تفسیر صحیح پیام نمادین حزب الله است.
به گفته وی، موشک های پرتاب شده از جنوب لبنان بیشتر به عنوان هشداری به رهبری اسرائیل است که هرگونه تلاش برای تشدید تنش در سرزمین های فلسطینی در هر منطقه و در هر مرزی با پاسخ مواجه خواهد شد.
حزب الله لبنان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که به سه مواضع ارتش اسرائیل در منطقه مزارع شبعا لبنان حمله کرده است. نیروهای دفاعی اسرائیل در پاسخ به گلوله باران، از حمله به یکی از مناطق لبنان خبر دادند. شبکه تلویزیونی المیادین لبنان تصریح کرد که قریه کفار شعبه در جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفت.
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات سیل الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در خطاب به ملت، کشور را در وضعیت جنگی قرار داد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
التصعيد الفلسطيني الإسرائيلي - غزة - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
ارتش اسرائیل از حمله به لبنان خبر داد
اورشلیم پست پیشتر گزارش داده بود که تعداد کشته شدگان اسرائیل در جریان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل از 300 نفر گذشت و بیش از 1.5 هزار نفر زخمی شدند. بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت فلسطین، تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل به نوار غزه به 313 نفر و مجروح شدن 1990 نفر افزایش یافته است.
گردان های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس دهند و به میز مذاکره بازگردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала