پاکستان علاوه بر تهدید امنیتی، افغانستان را تهدید برای صحت عامه پاکستان می‌داند

اطفال  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2023
عضو شوید
وزیر صحت عامه دولت موقت پاکستان: شیوع فلج اطفال در پاکستان ناشی از ویروس فلج اطفال است که از کشور همسایه افغانستان وارد شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ندیم جان وزیر بهداشت دولت موقت پاکستان در مصاحبه با تلویزیون داون نیوز گفته است که شیوع فلج اطفال در پاکستان ناشی از ویروس فلج اطفال است که از کشور همسایه افغانستان وارد شده است.
این وزیر گفت: "مطالعات 34 نمونه ویروس فلج اطفال انجام شده در پاکستان نشان داد که در 90 درصد موارد این ویروس توسط افراد ناقل از افغانستان وارد کشور شده است. شیوع فلج اطفال عمدتاً در مناطق هم مرز با افغانستان در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی کشور رخ می دهد."
Syrian refugee Mohammed Sammor, 3, receives vaccination against polio (File) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
نشست مشترک کابل و اسلام اباد برای ریشه کن کردن فلج اطفال
به گفته وی، در این هفته پزشکان پاکستانی پنج مورد جدید ابتلا به بیماری فلج اطفال را تایید کردند. این ویروس در نمونه های فاضلاب جمع آوری شده از کلانشهر کراچی شناسایی شد. داکتران تایید کرده اند که از نظر ژنتیکی با ویروسی که در ماه مارچ سال جاری در ولسوالی باتیکوت در استان ننگرهار در شرق افغانستان کشف شد، مرتبط است.
در 2 اکتبر، پاکستان یک کمپین سراسری را برای واکسینه کردن 44 میلیون کودک زیر 15 سال در برابر فلج اطفال آغاز کرد. این کمپین شامل 350 هزار دکتر و متخصص صحی است.
به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، این بیماری اکنون فقط در پاکستان و افغانستان آندمیک در نظر گرفته می شود. در سال 2022، 20 مورد جدید و در سال 2021، 84 مورد ابتلا به بیماری فلج اطفال در پاکستان شناسایی شد.
اگر سازمان جهانی صحت بودجه کافی برای حمایت از افغانستان دریافت نکند، چه اتفاقی می افتد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2023
چندرسانه ای
اگر سازمان جهانی صحت بودجه کافی برای حمایت از افغانستان دریافت نکند، چه اتفاقی می افتد؟ + داده نمایی
واکسیناسیون دسته جمعی کودکان علیه فلج اطفال اولین بار در سال 2020 در پاکستان آغاز شد، اما در مناطق هم مرز با افغانستان توسط شبه نظامیان طالبان* مختل شد.
افراط گرایان به سایت های واکسیناسیون، پزشکان و نیروهای امنیتی پاکستان حمله کرده اند به این بهانه که کارزار ضد فلج اطفال بخشی از توطئه غرب برای عقیم کردن کودکان و تضعیف ارزش های اسلامی است. حملات افراط گرایان به پزشکان در پاییز گذشته و امسال در جریان کمپین های قبلی واکسیناسیون کودکان در شمال غربی پاکستان رخ داد.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала