ساخت بالون برای جستجوی ذخایر نفت و طلا در روسیه

© Sputnik / Alexander Galperin /  مراجعه به بانک تصاویر Начало экспедиции путешественника Федора Конюхова на воздушном шаре со стартовой площадки в городе Кировск Мурманской области
Начало экспедиции путешественника Федора Конюхова на воздушном шаре со стартовой площадки в городе Кировск Мурманской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2023
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی ابتکار تکنولوژی ملی می‌گوید، دانش‌آموزان روسی یک بالون را برای تجزیه و تحلیل خاک و جستجوی مواد معدنی با استفاده از عکس‌های دقیق ساخته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، دانش‌آموزان دانشگاه دولتی سیستم های کنترول و رادیو الکترونیکی شهر تومسک روسیه این بالون را آزمایش کردند که با آن می توان تصاویر دقیقی برای جستجو و کشف ذخایر معدنی و نظارت بر مزارع کشاورزی گرفت.
این کار در چارچوب پروژه فدرال موسوم به "پلتفرم کارآفرینی دانشگاهی در زمینه تکنولوژی " انجام شده است.
دانش‌آموزان روسی این بالون را برای تجزیه و تحلیل خاک و جستجوی مواد معدنی با استفاده از عکس های دقیق طراحی کرده اند.
طبق گزارشات: بالون‌ها برای وظایف گسترده طراحی شده است، به طور مثال، تأمین ارتباطات سلولی یا راه اندازی ماهواره ها. با این حال، در این مرحله، تیم روی فیلمبرداری تمرکز کرده است. با استفاده از بالون‌ها، می توانید خاک را بررسی کنید، معادن را پیدا کنید، وضعیت زمین های کشاورزی را بررسی کنید تا بفهمید چه زمانی باید برداشت کنید و آیا نیاز به درمان دارند یا خیر. که این به طور قابل توجهی در هزینه ها برای شرکت های استخراج منابع و کشاورزی صرفه جویی می کند.
「 ブレヴェスニク」ミサイルの実験 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2023
برد نامحدود موشک بوروستنیک و قابلیت چرخش کامل به دور زمین
سازندگان خاطرنشان می کنند که مزیت بالون جدید این است که می تواند تا ارتفاع 40 کیلومتری (بیشتر از پهپاد) بالا رفت و این ارتفاع را حفظ کند و در یک مسیر مشخص کار کند.
کنترول با استفاده از تکنولوژی "ایرو بالاست" (aeroballast) که توسط دانش آموزان توسعه داده شده است، انجام می شود. این در واقع یک لایه اضافی است که در آن به جای هلیوم، هوای معمولی وجود دارد که چگالی آن توسط یک کمپرسور برای تغییر وزن سیستم تغییر می کند. بر این اساس، هنگام کنترل بالون، می توانید چگالی هوای موجود در آن را تغییر دهید. این باعث تغییر وزن و ارتفاع پرواز می شود.
نیکیتا چبان، رهبر پروژه بالون جدید گفت: "تهیه تصاویر ماهواره ای یک راستای بسیار خوش بین است. در عین حال، جزئیات در تصاویر معمولی که توسط ماهواره های واقع در ارتفاع 600 کیلومتری گرفته می شود، واضح نیست. جایگزین، تصاویرگرفته شده از پهپاد است، اما این بسیار گران است. منحصر به فردی کار ما این است که می توان با استفاده از چنین بالونی در یک منطقه بزرگ با هزینه کمی تصاویر دقیق گرفت".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала