پشتیبانی فدراسیون روسیه از ابتکار ازبیکستان برای ایجاد دهلیز حمل و نقل از طریق افغانستان

© Photo / Afghanistan Railway Authorityقطار باری ازبیکستان - افغانستان
قطار باری ازبیکستان - افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2023
عضو شوید
اداره های حمل و نقل و مقام های منطقه ای ازبیکستان و روسیه برای ساخت یک دهلیز جدید حمل و نقل چند وجهی از طریق افغانستان پشتیبانی شان را اعلام کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی بخش حمل و نقل ازبیکستان نوشت: اداره های حمل و نقل و مقام های منطقه ای ازبیکستان و روسیه موافقت کردند، که از ابتکار ازبیکستان برای ساخت یک دهلیز جدید حمل و نقل چند وجهی از طریق افغانستان پشتیبانی کنند.
به گزارش سرویس مطبوعاتی، به عنوان بخشی از سومین مجمع همکاری های بین منطقه ای بین ازبیکستان و روسیه، نشست پانلی در کازان با موضوع گسترش همکاری های متقابل در زمینه حمل و نقل و لجستیک برگزار شد.
عبدالله آریپوف، نخست وزیر ازبکستان، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2023
پیشنهاد تاشکند؛ ایجاد دهلیز تجارتی جدید از خاک افغانستان
در پیامی در ویب سایت وزارت حمل و نقل ازبیکستان آمده است: "شرکت کنندگان در نشست توافق کردند که به کار بر روی توسعه دهلیزهای حمل و نقل بین المللی ادامه دهند تا از ابتکار ایجاد مسیرهای چندوجهی جدید، از جمله مسیر "بلاروس - روسیه - قزاقستان - ازبیکستان - افغانستان - پاکستان" پشتیبانی کنند".
سرویس مطبوعاتی خاطرنشان می کند، که طرفین همچنین در نظر دارند به گفت و گو درباره ای گنجاندن پروژه های منطقه ای در زمینه حمل و نقل و لجستیک در برنامه های ملی دو کشور در خدمت توسعه تجارت و ترانزیت متقابل ادامه دهند.
این وزارت افزوده است: "به منظور تقویت سیستم حمل و نقل قاره اوراسیا، اقدامات هماهنگ در زمینه توسعه زیرساخت پست های بازرسی در سراسر مرزهای دولتی در امتداد کریدورهای حمل و نقل بین المللی انجام شود".
عبدالله آریپوف، نخست وزیر ازبیکستان، در دیدار با میخائیل میشوستین، همتای روس خود در سوچی در 8 جون اظهار داشت، که این جمهوری علاقمند به تشکیل دهلیزهای حمل و نقل بین المللی جدید با مشارکت روسیه است، این امر بازارهای فروش امیدوارکننده ای را باز خواهد کرد. به ویژه، نخست وزیر ازبیکستان پیشنهاد تشکیل مشترک دهلیز حمل و نقل چندوجهی جدید بلاروس - روسیه - قزاقستان - ازبیکستان - افغانستان - پاکستان را داد.
یادآوری می کنیم، که در ماه سپتامبر، نمایندگان ادارات حمل و نقل ازبیکستان و فدراسیون روسیه در تاشکند سازماندهی حمل و نقل صادرات-واردات کالا بین کشورها را در امتداد مسیر چندوجهی جدید دیگری بررسی کردند: ازبیکستان - ترکمنستان - دریای خزر - روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала