وزارت خارجه روسیه: سناریوی منفی درباره ای پیمان استارت نو را رد نمی کنیم

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه گفت: تحولات منفی پیرامون پیمان استارت نو را نمی توان رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین ورونتسوف معاون رئیس هیات روسیه در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما نمی توانیم تحولات منفی پیرامون پیمان استارت نو را که به دلیل سیاست های ویرانگر ایالات متحده به حالت تعلیق درآمده بود، کنار بگذاریم.
ورونتسوف گفت: "ما نمی توانیم تحولات منفی بیشتر پیرامون پیمان تسلیحات تهاجمی راهبردی را که به دلیل سیاست های ویرانگر ایالات متحده به حالت تعلیق درآمده است، کنار بگذاریم".
Флаги США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
روسیه به امریکا: برای ازسرگیری پیمان استارت نو همکاری کنید
او اضافه کرد: "واشنگتن به واضح قادر به انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده دیگری با شعار تلاش برای تحمیل شکست راهبردی به کشورمان و تضمین به اصطلاح بازدارندگی هسته‌ای دوگانه روسیه و چین است".
یادآوری می کنیم، که پیمان استارت نو پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده امریکا و فدراسیون روسیه است.
رئیس‌جمهور امریکا و همتای روسی وی ۸ اپریل ۲۰۱۰ در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار کرده و یک پیمان برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود امضا کردند.
امریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه دارند حداکثر ۱۵۵۰ کلاهک را مستقر کنند؛ حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال ۲۰۰۲.
معاهده کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به "استارت"، در سال ۱۹۹۱ منعقد شد و در دسامبر ۲۰۰۹ منقضی شد.
باراک اوباما، رییس‌جمهور پیشین امریکا و دیمیتری مدودف، رییس‌جمهور پیشین روسیه پیمان جایگزین معاهده کاهش تسلیحات راهبردی (استارت) را در شهری که اوباما در سخنرانی سال گذشته خود در آن خواستار جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای شد، امضا کردند.
امضای این پیمان جدید در قلعه پراگ و پس از دیدار رو در روی سران امریکا و روسیه که در آن روی برنامهٔ هسته‌ای ایران، ناآرامی‌های سیاسی در قرقیزستان و دفاع موشکی امریکا در اروپا بحث و تبادل نظر شد رخ داد.
در پی این مراسم در قلعه پراگ اوباما و مدودف یک کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала