مجاهد: بیرون کردن افغانستانی ها از پاکستان پذیرفتنی نیست

© Twitter account of GMICafghanistanذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) تصمیم مقام های پاکستانی برای بیرون کردن اجباری پناهجویان افغانستان را ناپذیرفتنی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد در واکنش به بیرون کردن مهاجران افغانستانی از پاکستان در برگه ای ایکس اش نوشت: "برخورد با مهاجران افغانستانی در پاکستان پذیرفتنی نیست".
او در ادامه افزوده است: "باید طرف پاکستانی بر پلان خود در این پیوند تجدید نظر کند. مهاجران افغانستانی در مشکلات امنیتی آن کشور دست ندارند".
На месте взрыва бомбы во время пятничной молитвы в мечети пакистанского Пешавара - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
وزیر داخله ای موقت پاکستان: شهروندان افغانستان ۱۴ یورش انتحاری در پاکستان انجام داده اند
در پایان پیام سخنگوی گروه طالبان آمده است: "تا مدتی که مهاجران افغانستانی به اختیار خود و آهسته از پاکستان بیرون می آیند، تا آن زمان باید حکومت پاکستان تحمل داشته باشد".
در همین حال، معین وزارت امور خارجه گروه طالبان گفته تصمیم پاکستان برای بیرون کردن مهاجران افغانستانی به معنای آغاز درگیری با این گروه است.
عباس استانکزی گفته که افغانستانی ها در ۴۵ سال زندگی در پاکستان مشکل امنیتی ایجاد نکردند، اکنون چگونه "تروریست" و تهدیدی برای امنیت پاکستان شدند.
عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه طالبان به سمیع یوسفزی خبرنگار گفته است، که طالبان از بازگشت افغانستانی ها استقبال می‌کند، اما پاکستان باید کرامت انسانی پناهندگان افغانستانی را در نظر بگیرد. استانکزی گفته است: "این یک اقدام نامناسب است که بانوان افغانستانی را بندی کنند".
همزمان سفارت طالبان در اسلام‌آباد گفته است، که پولیس پاکستان در دو هفته پسین بیش از هزار مهاجر افغانستانی را دستگیر کرده است.
ویدیوی‌هایی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند که بانوان افغانستانی را در زندان پولیس پاکستان نشان ‌می‌دهد.
معین سیاسی وزارت خارجه گروه طالبان تاکید کرده است، که اخراج مهاجران افغانستانی باید با مشورت و همکاری سازمان ملل متحد و طالبان انجام شود.
کمیساریای عالی پناهجویان ملل متحد نیز با تصمیم پاکستان برای اخراج مهاجران افغانستانی مخالفت کرده است. این سازمان روز سه‌شنبه، ۱۱ میزان گفت، که به مهاجران افغانستانی در پاکستان باید اجازه داده شود که این کشور را به طور داوطلبانه ترک کنند.
یادآوری می کنیم، که پیش از این اسلام آباد تصمیم گرفته بود که مهاجران غیرقانونی افغانستانی را از این کشور بیرون کند. سرفراز بوگتی، وزیر امور داخله در دولت موقت پاکستان گفت: "تا اول نوامبر، افرادی که به طور غیرقانونی در پاکستان اقامت دارند باید داوطلبانه به کشور خود بازگردند، در غیر این صورت بیرون خواهند شد".
به گفته رئیس وزارت امور داخله پاکستان، بمب گذاران انتحاری از افغانستان مسئول 14 یورش تروریستی از 24 یورش تروریستی هستند که در سال روان در پاکستان رخ داده است.
بوگتی گفت، که اقدام به موقع برای بیرون کردن به نفع "رفاه و ایمنی شهروندان" انجام شده است. افغانستانی های بدون ویزا مشمول اخراج خواهند شد، از جمله افرادی که از تمدید مدرک خود با اجازه اقامت در کشور خودداری می‌کنند. طرح اخراج مهاجران غیرقانونی ساکن در خاک پاکستان تصویب شده و با دولت افغانستان در حال هماهنگی است. به گزارش رسانه های محلی، در حال حاضر حدود 1.1 میلیون شهروند افغانستان به طور غیرقانونی در پاکستان زندگی می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала