عواقب برکناری مک کارتی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان امریکا چیست؟

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteRep. Kevin McCarthy, R-Calif., speaks to reporters hours after he was ousted as Speaker of the House, Tuesday, Oct. 3, 2023, at the Capitol in Washington.
Rep. Kevin McCarthy, R-Calif., speaks to reporters hours after he was ousted as Speaker of the House, Tuesday, Oct. 3, 2023, at the Capitol in Washington. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
عضو شوید
دولت ایالات متحده ممکن است از تعطیلی طفره رفته باشد، زمانی که کنگره در آخرین لحظه یک قرارداد توقف موقت را برای تمدید بودجه به مدت 45 روز دیگر در آخر هفته تصویب کرد، اما آشفتگی بیشتری بر روی کاپیتول هیل فرود آمده است.
به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان امریکا روز سه‌شنبه، کوین مک‌کارتی (R-CA) نماینده امریکا را از ریاست مجلس برکنار کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که پیشنهاد قبلی برای ارائه رای گیری شکست خورد. رای نهایی 216 بر 210 بود و هشت جمهوری خواه به دموکرات ها پیوستند تا مک کارتی را برکنار کنند. پس از 113 سال، این اولین باری بود که مجلس عوام به تخلیه دفتر رئیس مجلس رأی داد و این اولین بار بود ریاست مجلس توسط رای نمایندگان برکنار می شود. ارائه کننده این طرح را مت گاتز (R-FL)، در 2 اکتبر ارائه کرد.
Speaker of the House Kevin McCarthy, R-Calif., joined by Majority Whip Tom Emmer, R-Minn., holds a news conference just after the House approved a 45-day funding bill to keep federal agencies open, but the measure must first go to the Senate, at the Capitol in Washington, Saturday, Sept. 30, 2023. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
مجلس نمایندگان امریکا مک کارتی رئیس مجلس را برکنار کرد
اکنون که جایگاه رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در رای بی سابقه ای از سوی مجلس سفلی برای برکناری کوین مک کارتی خالی شده است، شاخه قانونگذاری دولت فدرال ایالات متحده با عدم اطمینان بیشتری مواجه است. اگرچه قطعنامه ادامه دار (CR) قرار بود زمان بیشتری را برای بحث در مورد یک سری از لوایح هزینه ای که بودجه سال 2024 را تشکیل می دهند ارائه دهد، اما اکنون با تاخیر روبرو می شود. یکی از این مسائل، بودجه اضافی برای اوکراین است که به طور قابل توجهی از طرح توقف موقت حذف شد.
در واقع، درست یک روز پیش از آن، گاتز مک کارتی را متهم کرد که با جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، درباره بودجه اوکراین برای تصویب لایحه بودجه کوتاه‌مدت، "معامله‌ای مخفیانه" انجام داده است. رئیس مجلس برکنار شده انجام چنین معامله ای در ازای آرای دموکرات ها را رد کرده بود.
Президент Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
نماینده کنگره ترامپ را برای ریاست مجلس نمایندگان امریکا معرفی کرد
وظیفه فوری تعیین یک رهبر جدید برای مجلس است.
مت گاتز نماینده ایالات متحده که رأی مخالف مک کارتی را خواند، گفت: "به نفع این کشور است که ما سخنران بهتری نسبت به کوین مک کارتی داریم... دلیل کناره گیری او امروز این است که هیچکس به او اعتماد ندارد."
پاتریک مک‌هنری (R-NC)، یکی از اعضای کمیته خدمات مالی، در حال حاضر به عنوان رئیس مجلس منصوب شده است. مشاور سابق رسانه ای و عامل سیاسی کارولینای شمالی در صدر فهرست اعضایی بود که مک کارتی پس از انتخاب نهایی خود به عنوان رئیس مجلس در جنوری پس از 15 دور رای گیری ارائه کرد.
به نظر رئیس، قبل از اقدام به انتخاب رئیس مجلس، عاقلانه است که ابتدا به تعطیلات مربوطه و همایش‌های آن جلسه داده شود و مسیر پیش رو را بررسی کنند.
بر این اساس، طبق بند 12 الف قانون یک، مک‌هنری روز سه‌شنبه در حالی که چکش خود را روی میز کوبید، گفت: رئیس مجلس را تعطیل اعلام می‌کند.
تعطیلات یک هفته طول می کشد. قانونگذاران درگیر در این بحث گفتند که جمهوری خواهان در 11 اکتبر برای برگزاری انتخابات داخلی به منظور معرفی یک جایگزین به کار بازخواهند گشت و امکان برگزاری انتخابات در روز بعد وجود دارد.
شات داون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
چندرسانه ای
"شات داون" ها در تاریخ امریکا و مدت زمان آنها + داده نمایی
چه کسی می تواند رئیس جدید باشد؟
کار مجلس نمایندگان "بدون سر" عملاً فلج شده است. بنابراین اولین چیزی که اتاق باید مطرح کند، نامزدهای مناسب برای ریاست مجلس است.
مک کارتی گفته است که به دنبال پس گرفتن این پست نیست.
مک‌هنری، که قبلاً در زمان استیو اسکالیز معاون ارشد بود، از نقش خود به عنوان رئیس کمیته خدمات مالی راضی به نظر می‌رسد. او مدعی شد که "قطعاً نمی‌خواهد" رئیس مجلس شود، اما نامزدی استیو اسکالیس، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان را مطرح کرد و به خبرنگاران گفت که یک "رئیس خارق‌العاده" خواهد بود.
اسکالیس پس از زنده ماندن از تیراندازی دسته جمعی در یک تمرین بیسبال در کنگره در سال 2017، با تعدادی از مشکلات سلامتی مواجه شد و در ماه اگست فاش کرد که به بیماری مولتیپل میلوما (سرطان خون) مبتلا شده است. با این حال، به گفته منابعی که در یک گزارش رسانه ای ذکر شده، گفته می شود که او به دنبال حمایت از پشت پرده برای انتخاب رئیس بعدی مجلس است. گفته می شود که اسکالیس برای جلب حمایت پیش از رای گیری احتمالی در روز چهارشنبه تماس گرفته است.
برخی از اعضای حزب جمهوری خواه نشان داده اند که از پیشنهاد او حمایت خواهند کرد و نماینده آستین اسکات (R-GA) گفت:
استیو اسکالیز رهبر ما است. اگر او آن را بخواهد، پس من فکر می‌کنم که او رهبر خواهد بود - نامزد رئیس مجلس.
اگرچه دفتر اسکالیس هنوز اظهار نظری نکرده است، اما خود رهبر اکثریت مجلس این پیشنهاد را رد نکرد و گفت: "من از کار با تام [ایمِر] و تیم رهبریمان لذت می برم و کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. اما من هیچ اطلاعیه رسمی نداده ام."
سایر نامزدهای بالقوه عبارتند از:
جیم جردن (R-OH)، رئیس قوه قضاییه؛
نماینده کوین هرن (R-OK)، رئیس کمیته مطالعات جمهوری خواهان؛
تام ایمر (R-MN)، شخص شماره شوم جمهوری خواهان در مجلس، به عنوان حزب اکثریت خدمت می کند.
نماینده گرت گریوز، (R-LA); و
الیز استفانیک، رئیس کنفرانس حزب جمهوریخواه مجلس نمایندگان، (R-NY)، بالاترین رتبه جمهوری خواه زن در کنگره.
مت گاتز ، نماینده کنگره آمریکا، که تلاش برای برکناری مک کارتی را پیش برد، پیشتر به خبرنگاران گفت که با ایمر صحبت کرده است، اما از افشای جزئیات گفتگوی آنها کوتاهی کرد. گاتز اضافه کرد که مایل است قبل از معرفی اسکالیس در مورد پیشنهاد احتمالی رئیس مجلس بشنود. گاتز همچنین گفت که اسکالیس همان "نوعی از افراد" است که می‌توان از او حمایت می‌کند.
تروی نلز (R-TX)، با بازی بر این واقعیت که لازم نیست رئیس مجلس نماینده منتخب باشد، گفت که وقتی مجلس دوباره تشکیل جلسه دهد، "دونالد جی ترامپ [رئیس جمهور سابق] را برای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نامزد خواهد کرد. "
او گفت: "رئیس‌جمهور ترامپ، بزرگ‌ترین رئیس‌جمهور دوران زندگی من، سابقه ثابتی در اول قرار دادن آمریکا دارد و مجلس نمایندگان را دوباره عالی خواهد کرد."
نماینده جورج استوب (R-FL) این نظر را به اشتراک گذاشت و در X (توئیتر سابق) پست کرد که ترامپ یک رئیس مجلس خواهد بود.
تایلر نیکسون، متخصص روابط عمومی و وکیل راجر استون، مشاور سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، درباره برکناری کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه از سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا می گوید: دموکرات‌ها اکنون باید مراقب باشند که چه آرزویی دارند، زیرا آنها اساساً اجازه حذف مردی را دادند که دوست واقعی آنها در اردوگاه جمهوری‌خواهان بود. نمی دانم استراتژی خود را خوب محاسبه کرده اند یا نه. آنها به معنای واقعی کلمه در سرقت وجوه مالیات دهندگان با این پروژه های بودجه عظیم خود موفق شده اند، بنابراین شاید برای آنها اهمیتی نداشته باشد که بعداً چه اتفاقی می افتد. اما من گمان می‌کنم که آنها دوست ندارند یک جمهوری‌خواه واقعی، یک محافظه‌کار واقعی، یک شاهین مالی واقعی، ریاست مجلس نمایندگان را ببینند، رئیس‌جمهوری که بی‌رحمانه آنها را مورد انتقاد قرار دهد و پشت صحنه بازی‌های مشابه را انجام ندهد طوری که مک کارتی انجام داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала