تاجیکستان: طالبان چیزی برای تعریف ندارند

© Sputnik / Максим Богодвид /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча Московского формата по Афганистану в Казани
Встреча Московского формата по Афганистану в Казани - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
عضو شوید
تاجیکستان معتقد است که مقامات کنونی افغانستان چیزی برای ستایش ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه گفت: تاجیکستان برخلاف سایر شرکت کنندگان در "فرمت مسکو" معتقد است که مقامات فعلی افغانستان چیزی برای ستایش ندارند.
پیش از این گزارش شده بود که همه شرکت کنندگان در "فرمت مسکو" در مورد افغانستان، به جز تاجیکستان، بیانیه پایانی این نشست در کازان را تایید کردند؛ دوشنبه مخالفت هایی داشت.

کابلوف تصریح کرد که شرکای تاجیک دو ماده را قبول نداشتند. یکی از آنها قدردانی، اکثر شرکت کنندگان در این نشست، از تلاش های طالبان* برای مبارزه با داعش** و دیگری ستایش تلاش های طالبان برای مبارزه علیه صنعت مواد مخدر افغانستان بوده است.

این نگرش رهبری تاجیکستان است - آنها به شدت از افغانستان انتقاد می کنند، آنها معتقدند که چیزی برای تمجید از مقامات فعلی وجود ندارد. از هر ده هیئت در "فرمت مسکو" 9 نفر با آن موافق نبودند. اما ما به موضع ملی شریک خود احترام می گذاریم و با پیشنهاد آنها مبنی بر عدم گنجاندن آنها در لیست کسانی که اعلامیه کازان را پذیرفته اند موافقت کردیم.
Участники V заседания Московского формата консультаций по Афганистану  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2023
نتایج پنجمین نشست مشورتی مسکو درباره افغانستان
پیش از این، پنجمین نشست مشورتی "فرمت مسکو" در مورد افغانستان که شامل نمایندگان افغانستان و کشورهای همسایه است، در کازان برگزار شد. هیأت افغانستان توسط امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان نمایندگی می شد.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
داعش**— سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала