بودجه ایالات متحده برای کی‌یف متوقف می‌شود

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteФлаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне
Флаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
عضو شوید
ویکتوریا ژوراولوا، اقتصاددان: بودجه ایالات متحده برای کی‌یف به دلیل استعفای مک کارتی متوقف خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتوریا ژوراولووا، محقق موسسه ملی تحقیقات اقتصاد جهانی و روابط بین الملل آکادمی علوم روسیه (IMEMO RAS)، در توضیح استعفای مک کارتی به اسپوتنیک گفت: حل موضوع بودجه امریکا برای اوکراین پس از استعفای کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، بسیار طولانی‌تر خواهد شد، زیرا انتخاب مجلس جدید بیش از یک روز طول می‌کشد و تصویب بودجه را به تأخیر می‌اندازد.
Speaker of the House Kevin McCarthy, R-Calif., joined by Majority Whip Tom Emmer, R-Minn., holds a news conference just after the House approved a 45-day funding bill to keep federal agencies open, but the measure must first go to the Senate, at the Capitol in Washington, Saturday, Sept. 30, 2023. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
مجلس نمایندگان امریکا مک کارتی رئیس مجلس را برکنار کرد
مجلس نمایندگان امریکا پس از تصمیم برای استعفای مک کارتی به تعطیلات یک هفته‌ای رفت؛ انتخابات برای رئیس جدید می‌تواند در اوایل چهارشنبه آینده برگزار شود. همه اینها در شرایط عدم اطمینان در مورد بودجه دولت ایالات متحده پس از انقضای بودجه موقت تصویب شده در 17 نوامبر و در غیاب تصمیم گیری در مورد کمک بیشتر به کی‌یف رخ می دهد.
ژوراولووا گفت: "اوکراین به گروگان این روند تبدیل خواهد شد. تا زمانی که در مورد رئیس مجلس توافق حاصل نشود، موضوع اوکراین یکی از موضوعاتی خواهد بود که بر این اساس، تا زمانی که با رئیس مجلس تصمیم گیری نشود، تصمیم در مورد تامین مالی اوکراین نیز معلق خواهد بود."
به نظر وی، انتصاب رئیس جدید مجلس نمایندگان موضوع چانه زنی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان خواهد بود که بر تصویب اقلام بودجه تأثیر می گذارد. علاوه بر این، استعفای مک کارتی بر زمان بررسی بودجه ایالات متحده نیز تأثیر خواهد گذاشت.
این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: معمولاً وقتی مجلس رئیس خود را انتخاب می کند، کار دیگری انجام نمی دهد... فرآیند انتخاب رئیس جدید مجلس بیش از یک روز طول می کشد، بناً بودجه تعلیق می شود.
روز سه شنبه مجلس نمایندگان امریکا مک کارتی رئیس مجلس را برکنار کرد. 216 نماینده کنگره به برکناری وی از سمت خود رای دادند، 210 رای مخالف دادند.این اولین بار در تاریخ ایالات متحده است که رئیس مجلس سفلی برکنار می شود. نمایندگان کنگره همین تلاش را در سال 1910 انجام دادند، اما ناموفق بود.
Президент Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
نماینده کنگره ترامپ را برای ریاست مجلس نمایندگان امریکا معرفی کرد
ابتکار عمل برای برکناری مک کارتی توسط جمهوری خواه مت گیتز انجام شد که از اینکه هم حزبی اش با دموکرات ها سازش کرد و از تصویب بودجه 45 روزه برای جلوگیری از تعطیلی - تعلیق کار دولت فدرال - اطمینان حاصل کرد، ناراضی بود. او همچنین مک کارتی را متهم کرد که گفته می شود بر سر یک "معامله محرمانه" با جو بایدن، رئیس جمهور امریکا برای تامین مالی اوکراین توافق کرده است. نمایندگان اقلیت دموکرات و جناح راست جناح جمهوری خواه علیه مک کارتی متحد شدند.
مک کارتی بارها در مورد کمک به اوکراین اظهارات متناقضی داشته است. در نوامبر 2022، حتی قبل از انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس، او اطمینان داد که جمهوری خواهان در ترکیب جدید مجلس اجازه انتشار کمک های مالی نامحدود را نمی دهند. او در ماه می 2023، در پاسخ به سوال اسپوتنیک، گفت که واشنگتن به حمایت همه جانبه از کی‌یف، از جمله کمک نظامی، ادامه خواهد داد.
شات داون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
چندرسانه ای
"شات داون" ها در تاریخ امریکا و مدت زمان آنها + داده نمایی
نامزدهای متعددی از جمله استیو اسکالیس، تام ایمر، بایرون دونالدز و دیگران برای پست ریاست مجلس نمایندگان امریکا با هم رقابت می کنند. نظرات آنها در مورد کمک امریکا به کی‌یف متفاوت است. تروی نیلز، عضو کنگره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا را برای تصدی پست رئیس مجلس پیشنهاد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала