تیرباران یک نظامی پیشین از سوی جنگجویان طالبان در پکتیکا

© Sputnikپکتیکا
پکتیکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان در ولایت پکتیا یک نظامی پیشین را در برابر دروازه خانه‌اش تیرباران کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدای افغانستان، گروه طالبان روزگذشته (دوشنبه، ۱۰ میزان) یک نظامی پیشین را که عبدالعلیم نام داشته است، در برابر خانه‌اش در روستای جلال‌زی از مربوطات ولسوالی جانی‌خیل ولایت پکتیکا تیرباران کردند.
منابع تأیید می‌کنند، که دست اندرکاران این قتل افراد موترسایکل سوار مربوط به گروه طالبان بودند.
روزنامه‌ صباح: افغانستان به سمت یک جنگ داخلی بزرگ می رود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2023
نُه عضو یک خانواده در پکتیکا کشته شدند

عبدالعلیم یک‌تن از نظامیان پیشین بود، کسی که پیش از این در جریان انفجاری بینایی هردو چشمش را از دست داده بود. و همچنان گفته شده است که او، پیش از این نیز از اعضای خانواده‌اش را در جنگ با گروه طالبان از دست داده بود، اما پس از به قدرت رسیدن طالبان و عدم توانایی دیداری، با هیچ‌گروه و جناحی در ارتباط نبود.
یکی از هم‌روستایی‌های عبدالعلیم در صحبت با خبرنگار ما گفته است، که وی به تنهایی سرپرستی بیش از ۳۰ تن از اعضای فامیل که اکثراً یتیم و کوچک بودند را به عهده داشته است.
پس از حاکمیت گروه طالبان در افغانستان، دامی کشنده زیر عنوان بخشش عمومی از جانب رهبری این گروه اعلام شد که در نتیجه‌ی آن هزاران نظامی به چنگ ظلم و وحشت گروه طالبان افتادند.
همچنان نهادهای حقوق بشری و گزارش‌گر ویژه سازمان ملل نیز در اینباره گزارش‌های موثقی را از افغانستان با خود برده است.
این رویکرد انتقام‌جویانه گروه طالبان با واکنش‌های تُند نهادهای حقوق بشری مواجه شده است و اما گروه طالبان تا هنوز کوچکترین توجهی به این نهادها و درخواست‌های شان انجام نداده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала