طالبان می خواهند افکار جوانان را اصلاح کنند

© AP Photo / Muhammad SajjadFILE - A Pakistani paramilitary soldier, right, and a Taliban fighter stand guard on their respective sides at a border crossing point between Pakistan and Afghanistan, in Torkham, in the Khyber district of Pakistan, Aug. 21, 2021
FILE - A Pakistani paramilitary soldier, right, and a Taliban fighter stand guard on their respective sides at a border crossing point between Pakistan and Afghanistan, in Torkham, in the Khyber district of Pakistan, Aug. 21, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2023
عضو شوید
وزرات اطلاع و فرهنگ طالبان از برنامه اصلاح فکری و اقتصادی جوانان خبر می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان این وزارت طرح اصلاح فکری و اقتصادی جوانان ر آماده کرده است. وی می گوید این طرح از سوی رهبر طالبان تائید شده است و در آینده های نزدیک توشیح خواهد شد.
این معین گفته است برای اجرای این طرح نماینده جوانان در سطح ولسوالی ها انتخاب خواهد شد و آنها در سطح کشور منسجم می شوند تا تغییر در افکار جوانان را اجرایی کنند و فرصت های اقتصادی را بوجود بیاورند و استفاده کنند.
این در حالی است که طالبان همیشه از تاثیر مخرب فرهنگ غرب بر جوانان شکایت می کنند و حالا در صدد اصلاح ان برآمده اند.
در عین حال مردم افغانستان بخصوص زنان و دختران از فرمان های محدود کننده که باعث ایجاد مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی شده است شکایت دارند.
حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2023
گریز شماری از باشندگان ناور غزنی به کوه ها از ترس شکنجه جنگجویان گروه طالبان
با تسلط طالبان بر کشور اکثر جوانان با استفاده از هر فرصتی کشور را ترک کرده اند و نظر به آمار کشور های همسایه افغانستان در حال حاضر 5 میلیون مهاجر در ایران و بیش از 600 هزار پناهجو از زمان روی کار آمدن طالبان به پاکستان پناه برده اند.
طالبان* — این گروه به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала