پاپ روم خواستار گفتگو بین باکو و ایروان و "توافق طویل‌مدت" شد

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر فرانتسیسک پاپ روم
فرانتسیسک پاپ روم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2023
عضو شوید
پاپ فرانسیس خواهان گفتگو بین ارمنستان و آذربایجان شد و ابراز امیدواری کرد که توافقی برای پایان دادن به بحران انسانی حاصل شود. پدر مقدس کاتولیک ها پس از خطبه سنتی یکشنبه در میدان سنت پیتر گفت: "این روزها وضعیت ناگوار پناهندگان در قره باغ کوهستانی را دنبال می کنم".
به گزارش اسپوتنیک، پاپ خطاب به مومنان از پنجره کاخ حواری گفت: "من بار دیگر خواستار گفتگو بین آذربایجان و ارمنستان هستم. امیدوارم مذاکرات بین طرفین، با حمایت جامعه بین المللی، به یک توافق بلندمدت کمک کند که به بحران انسانی پایان دهد".
پاپ فرانسیس همچنین گفت که برای قربانیان انفجار در یک پمپ بنزین در نزدیکی استپاانکرت دعا می کند. پیش از این، امدادگران محلی گزارش داده بودند که 170 جسد و قطعات بقایای آن در محل انفجار مخزن سوخت در قره باغ کوهستانی پیدا شده است.
پاپ فرانسیس در پایان ماه سپتامبر خواستار توقف خصومت ها در قره باغ و جستجوی راه حل های مسالمت آمیز به نفع مردم شد. سپس، به گفته وی، در این منطقه "وضعیت انسانی از قبل بحرانی بدتر گردید."
قره باغ کوهستانی که 35 سال پیش جدایی خود را از شوروی آذربایجان اعلام کرد و پس از درگیری مسلحانه با آذربایجان در سال های 1992-1994، سال ها به عنوان یک جمهوری به رسمیت شناخته نشده وجود داشت، پایان موجودیت خود را در اول جنوری 2024 اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала