سفارت افغانستان در دهلی نو بسته شد

© MONEY SHARMAA general view of the Indian Parliament building is pictured before the beginning of the monsoon session of the Parliament in New Delhi on July 19, 2021.
A general view of the Indian Parliament building is pictured before the beginning of the monsoon session of the Parliament in New Delhi on July 19, 2021.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2023
عضو شوید
سفارت افغانستان در دهلی نو از توقف کار خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت افغانستان در دهلی نو از توقف کار خود در دهلی نو خبر داد، بیانیه مربوطه توسط سفارت در صفحه شبکه اجتماعی Xمنتشر شده است.
نشریه هندو قبلاً گزارش داده بود که سفارت افغانستان به دولت هند اطلاع داده است که به دلیل کمبود منابع طالبان* مجبور به تعطیلی آن شده است.
در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در دهلی نو آمده است: "سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در دهلی نو از تصمیم برای توقف ماموریت از اول اکتبر 2023 متاسف است".
سفارت می افزاید که مطابق پروتکل کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک، تمامی اماکن و اموال سفارت در اختیار مقامات هندی قرار می گیرد و تا آن زمان به ارائه خدمات کنسولی اضطراری به اتباع افغانستان ادامه می دهد.
دلایل این تصمیم شامل "عدم حمایت انتقادی از سوی دولت میزبان"، "ناتوانی در برآوردن انتظارات در خدمت به منافع افغانستان"، به ویژه به دلیل فقدان یک دولت قانونی در کابل بود. علاوه بر این، سفارت گفت که این تصمیم نیز به دلیل کمبود پرسنل و منابع در دسترس سفارت گرفته شده است.
سفارت افغانستان در دهلی نو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2023
پایان کار سفارت افغانستان در هند
منابع نشریه هندو همچنین قبلاً از اختلاف نظر بین مقامات سفارت بر سر تلاش طالبان برای تعیین سفیر خود در دهلی در آپریل 2023 خبر داده بودند. این تلاش توسط سفیر فرید مومندزی که از سوی دولت اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان منصوب شده بود، رد شد. مومندزی ماه‌هاست که در لندن به سر می‌برد، در حالی که بیشتر دیپلمات‌های دیگر سفارت در چندین کشور غربی از جمله ایالات متحده، کانادا و استرالیا پناهندگی گرفته‌اند.
از زمان سرنگونی اولین دوره طالبان* در سال 2001، هند روابط مستحکمی با دولت های دموکراتیک رئیس جمهور حامد کرزی و اشرف غنی برقرار کرده و به طور فعال در توسعه افغانستان مشارکت داشته است. از زمان بازگشت طالبان به قدرت در اگست 2021، هند از به رسمیت شناختن رسمی طالبان* در افغانستان خودداری کرده است.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала