جنگجویان گروه طالبان باشندگان پریان پنجشیر را مجبور به کوچ و خانه های شان را قرارگاه ساختند

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2023
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان در روستا‌های “کوهسار”، “کرپیتاب” و کوجان ولسوالی پریان ولایت پنجشیر دست به بازرسی شماری از خانه‌ها و کوچ‌اجباری سه خانواده‌ زدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدای افغانستان، منابع آزاد گفتند، که روز پنجشنبه نظامیان گروه طالبان مستقر در ولسوالی پریان خانه یک باشنده روستایی “کوهسار” این ولسوالی را بازرسی کردند.
به گفته‌ای منابع، گروه طالبان خانه عبدالرشید باشنده این روستا را به صورت خشونت‌ آمیز مورد بازرسی قرار داده‌اند.
منابع افزودند که سه فرزند این خانواده از نظامیان پیشین بودند که پس از تسلط گروه طالبان مشغول دام‌داری و دهقانی شدند و به هیچ جریان مخالف طالبان ارتباط ندارند.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
کوچ اجباری ده ها خانواده در پنجشیر از سوی طالبان

این در حالی‌ست که طالبان چند روز پیش در روستای “کوجان” ولسوالی پریان نیز چندین خانه را بازرسی کردند و هم‌چنان منابع از کوچی اجباری سه خانواده از روستای “کرپیتاب” این ولسوالی توسط نظامیان طالبان خبر داده‌اند.
منابع گفته‌اند این خانه‌ها مربوط افرادی به‌نام‌های قاضی عارف، ویس‌الدین و بهرام می‌شود.
به‌گفته‌ی این منابع، طالبان در این اواخر لیستی از خانه‌های باشندگان روستای "کُرپیتاب" ولسوالی پریان را تهیه کرده‌ و می‌گویند که مالکان این خانه‌ها اعضای "جبهه مقاومت ملی افغانستان" هستند.
برپایه داده های منابع محلی، طالبان می‌گویند، که خانواده‌های ساکن در این خانه‌ها برای ما تهدید به شمار می‌روند و باید خانه‌های‌شان را ترک کنند.
منابع می‌گویند، که سه خانواده‌ای که در جریان هفته‌ی گذشته کوچ داده شدند نیز شامل این لیست طالبان بودند و اتهام آن‌ها از سوی این گروه عضویت در "جبهه مقاومت ملی افغانستان" گفته شده است.
به گفته‌ی منابع، طالبان یک هفته پیش به دلایل نا معلوم سه خانواده را از روستای “کرپیتاب” کوچ اجباری دادند.
یادآوری می کنیم، که سال گذشته نیروهای طالبان در چندین نبرد رویاروی به نیروهای مقاومت در روستای “کوهسار” تلفات سنگین را متحمل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала