کلوپ ویدیو

نماینده ویژه چین برای افغانستان از آمادگی برای نوسازی دهلیز واخان خبر داد + ویدیو

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Специальный представитель Китая по Афганистану Юэ Сяоюн
Специальный представитель Китая по Афганистану Юэ Сяоюн  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2023
عضو شوید
نماینده ویژه چین برای افغانستان، یو ژیائوونگ، به خبرنگار اسپوتنیک افغانستان در مورد چشم انداز پروژه های زیربنایی مربوط به چین و افغانستان اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده ویژه چین برای افغانستان، یو ژیائوونگ، به خبرنگار اسپوتنیک افغانستان در مورد چشم انداز پروژه های زیربنایی مربوط به چین و افغانستان اظهار نظر کرد.
یو ژیائوونگ، مشخصاً به نوسازی دهلیز واخان در بدخشان به عنوان بخشی از احیای جاده بزرگ ابریشم، اشاره کرد و همچنین بر آمادگی چین برای ادامه تعامل با طالبان در موضوعات مختلف تاکید کرد.
شیائوونگ، نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور افغانستان در نشست فرمت مشورتی مسکو در مورد افغانستان بیان کرد که افغانستان باید یک سیاست داخلی مستقل مطابق با شرایط ملی خود را دنبال کند.
وی گفت: "من معتقدم که کلید صلح، ثبات و بازسازی افغانستان، همکاری سازنده بین المللی کارگری منطقه ای بدون دخالت خارجی در امور داخلی است. این نکته اصلی است."
این دیپلمات چینی خاطرنشان کرد که جامعه جهانی در حال بحث در مورد حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و همچنین فراگیر بودن دولت در افغانستان است. او افزود: "وقتی در مورد همه این مسائل صحبت می کنیم، نکته اصلی این است که هیچ چیز نباید بهانه ای برای مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل و مستقل باشد. اینکه با شمول و حقوق بشر چه کنیم در نهایت توسط دولت مستقل، حاکمیت تعیین می شود."
Участники V заседания Московского формата консультаций по Афганистану  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2023
نتایج پنجمین نشست مشورتی مسکو درباره افغانستان
یو ژیائویونگ افزود که جامعه بین المللی باید تجارب حکومت داری را با کابل به شیوه ای برابر و محترمانه به اشتراک بگذارد و از افغانستان در انتخاب مسیر نوسازی که مناسب شرایط ملی آن است حمایت کند.
فرمت مسکو در سال 2017 بر اساس یک مکانیسم مشورتی شش جانبه بین نمایندگان ویژه روسیه، افغانستان، هند، ایران، چین و پاکستان ایجاد شد. اولین نشست آن در 14 آپریل 2017 با حضور معاونان وزیر و نمایندگان ویژه 11 کشور از جمله طرف افغانستان برگزار شد. هدف اصلی این قالب، ترویج روند آشتی ملی در افغانستان و برقراری زودهنگام صلح در این کشور است. چهارمین نشست در نوامبر 2022 بدون مشارکت طالبان در مسکو برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала