لهستان: حریم هوایی بلاروس را نقض نکردیم

© AP Photo / Alik KepliczНациональный флаг Польши на одном из зданий в Варшаве
Национальный флаг Польши на одном из зданий в Варшаве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2023
عضو شوید
ارتش لهستان نقض حریم هوایی بلاروس با بالگرد خود را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع بلاروس از نقض مضاعف مرز هوایی از سوی یک بالگرد از لهستان خبر داد.
در پاسخ به طرف بلاروسی، فرماندهی عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح لهستان با نشر بیانیه ای نوشت: "به اطلاع شما می رسانیم که اظهارات امروز طرف بلاروس مبنی بر گذشتن ادعایی از مرز از سوی بالگرد لهستانی با واقعیت مطابقت ندارد. این از سوی کنترل پرواز و پیشینه ای رادار تأیید شده است - چنین رویدادی رخ نداده است".
Десантники 82-й воздушно-десантной дивизии США тренируются вместе 21-й стрелковой бригадой Польши - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2023
نقض مرز هوایی بلاروس از سوی لهستان
پیش از این وزارت دفاع بلاروس در بیانیه نوشته بود: "امروز در ساعت 15.02 تجهیزات تشخیص راداری نیروی هوایی و پدافند هوایی نزدیک شدن یک هواپیمای لهستانی به مرز بلاروس را شناسایی کردند. نزدیکای ساعت 15:20، هواپیما از مرز جمهوری بلاروس گذشت و تا فاصله یک و نیم کیلومتری پیشتر آمد. در ساعت 16:22 بالگرد دوباره مرز دولتی را نقض کرد و 300 متر از مرز گذشت".
بر پایه گزارش وزارت دفاع بلاروس، این گزارش از سوی داده های کنترل عینی تایید شد.
این ریاست می افزاید: "در این راستا، هواپیماهای در حال انجام وظیفه مطرح شدند. شرایط حادثه در حال حاضر در دست بررسی است و ریاست نظامی با همکاری وزارت امور خارجه در حال تهیه یادداشت در این پیوند است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала