- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کیف از غرب برای یورش به ایران، روسیه و سوریه درخواست موشک های دوربرد کرد

© iStock.com / Ruslan LytvynМонумент Независимости в Киеве, Украина
Монумент Независимости в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
عضو شوید
یک روزنامه بریتانیایی نوشته است، که کیف از غرب درخواست موشک های دوربرد برای یورش به ایران، سوریه و روسیه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه بریتانیایی گاردین با استناد به مدرکی از دولت اوکراین که در ماه اگوست در اختیار کشورهای گروه-7 قرار گرفت، می نویسد: اوکراین از غرب درخواست موشک های دوربرد برای یورش به ایران، سوریه و روسیه کرده است.
برپایه این مدرک، کیف ادعا می کند که کارخانه هایی در ایران، سوریه و روسیه ظاهراً در حال ساخت هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات ویژه در اوکراین هستند.
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
وزارت امور خارجه ایران تهدیدات اوکراین را غیرمسئولانه خواند
مسکو و تهران بارها چنین اتهاماتی را رد کرده اند.
در این گزارش آمده است: "از آن میان پیشنهادهای متحدان برای اقدام - که احتمالاً از آن خودداری می‌کنند - یورش های موشکی به کارخانه‌های هواپیماهای بدون سرنشین در ایران، سوریه و همچنین ساختارهای بالقوه تولید در فدراسیون روسیه است".
این روزنامه خاطرنشان می‌شود، که "اگر شریک ها جنگ افزارهای لازم را تهیه کنند، نیروهای اوکراینی می‌توانند اقدامات فوق را انجام دهند".
به گفته کیف، پهپادهایی که گفته می شود توسط نیروهای روسی کارگرفته می شود از قطعات پنج شرکت اروپایی کار می گیرند. در عین حال، سند ارائه شده از سوی اوکراین حاوی اتهاماتی در برابر آنها نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала