پاکستان همه ای مهاجران غیرقانونی افغانستانی را بیرون می کند

© Photo / twitter.com/AfghanembassyI1سفارت افغانستان در اسلام‌آباد از رهایی 150افغان از زندان پاکستان خبر داد
سفارت افغانستان در اسلام‌آباد از رهایی 150افغان از زندان پاکستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
عضو شوید
پاکستان به دلیل تنش‌های پسین اسلام‌آباد و طالبان تصمیم گرفته است تا همه ای پناهجویان افغانستانی که به طور غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند را بیرون کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، دولت موقت پاکستان در نظر دارد تا حدود ۱.۱ میلیون پناهجوی اهل افغانستان که به طور غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند را به افغانستان بازگرداند. به گزارش سما نیوز این تصمیم بزرگ با طالبان افغانستان نیز در میان گذاشته شده است.
کودکان مهاجر افغانستان در زندان پاکستان
خبرگزاری سما نیوز پاکستان گزارش داده است، که برپایه آمار نشر شده از سوی دولت پاکستان، این کشور در حال حاضر میزبان پنج‌ میلیون مهاجر افغانستان است و گفته شده یک میلیون و یک‌صد هزار مهاجر افغانستان به طور غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند.
دولت پاکستان هم‌چنان مدعی است که بیش‌تر این پناهجویان در "فعالیت‌ها و جنایات ضد دولتی دست دارند"، بنابراین در اسرع وقت به کشورشان بازگردانده خواهند شد.
سما نیوز در این گزارش نوشته است، که سرکوب پناهجویان غیرقانونی افغانستان به دلیل تنش بین پاکستان و طالبان افغانستان بر سر تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) صورت می‌گیرد.
در این گزارش با اشاره به سفر مقام‌های پاکستانی به کابل و دیدار شأن با طالبان افغانستان گفته شده که مقام‌های پاکستانی از طالبان افغانستان خواسته‌اند که در برابر گروه‌های تروریستی‌ اقدام جدی انجام دهند؛ اما با توجه بر وعده‌ای مکرر طالبان افغانستان، مقام‌های پاکستانی مطمئن نیستند که آنان به وعده خود عمل کنند، زیرا طالبان در گذشته نیز وعده‌های مشابهی داده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала