واکنش شورای ائتلاف ملی افغانستان به سخنان دیروز نماینده ای پاکستان در نشست سازمان ملل

© https://twitter.comمنیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل
منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
عضو شوید
شورای ائتلاف ملی افغانستان سخنان دیروز نماینده ای پاکستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل را نکوهش و آن را بسیار دخالت گستاخانه در امور افغانستان خواند.
به گزارش اسپوتنیک، بریالی نصرتی رئیس شورای ائتلاف ملی افغانستان در واکنش به سخنان منیر اکرم نماینده ای پاکستان در نشست سازمان ملل درباره ای افغانستان در برگه ای رخنامه اش چنین نوشت: "جهانیان میدانند که مردم مظلوم افغانستان، نیم قرن و اندی در باتلاق کینه توزی ها و رقابت های منفی و ناسالم گیر مانده اند و تلاش نفرت انگیز همسایه های مانند پاکستان هر چه بیشتر بر طبل این بحران و نا به سامانی داخلی در کشور کوبیده است. چنانچه اظهار نظر های غیر مسئولانه‌ی مقام بلند پایه‌ی پاکستان در مورد قضایا و چالش های داخلی مردم افغانستان گویای این حقیقت است".
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
فایق: بانوان و دختران افغانستانی در حال تحمل آپارتاید جنسیتی هستند/تنش میان فایق و نماینده پاکستان
در ادامه ای این اعلامیه آمده است: "تذکرات گستاخانه‌ی منیر اکرم نماینده پاکستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، در مورد اظهار نظر محترم نصیر احمد فایق نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد با توجه به چالش ها و محدودیت های اعمال شده از جانب طالبان بر زنان و تداوم فقر و محدودیت ها بر سرنوشت مردم به خصوص زنان محروم کشور نشان میدهد که امروز ۴۰ میلیون انسان مستضعف افغانستان بوسیله‌ی گروهی به گروگان گرفته شده است که به نوعی در تبانی با پاکستان؛ حتی محتوای نشست های بین المللی را که بخاطر مردم بی دفاع افغانستان تدویر میابد، سبوتاژ نموده و مستقیماً از یک گروه که حق ۴۰ میلیون انسان افغانستان را زیر پا کرده، حمایت و پشتیبانی صورت می‌گیرد، که واقعآ جای شرم است، در ضمن سیاست بازی های دو گانه و غیر معیاری کشور های مختلف که به ظاهر حمایت کننده حقوق بشر و در باطن تمویل کننده گروه های ضد انسانی اند، برای مردم افغانستان سوال برانگیز است".
در ادامه ای این پیام آمده است: "بنابر این شورای ائتلاف ملی افغانستان اظهارات غیر مسئولانه و مداخله گرانه‌ی مستقیم پاکستان را تقبیح نموده و از نمایندگان با صلاحیت سازمان ملل متحد خواهشمندیم، نشست های بعدی که در مورد حل مشکلات مردم افغانستان تدویر میابد، اجازه‌ی ورود به حامیان و برادران طالبان را ندهد. در غیر آن شورای ائتلاف ملی افعانستان چنین نشست ها را به عنوان پاشیدن نمک به زخم مردم خویش تلقی خواهد کرد".
پیش از این، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز در یادداشتی در برگه ای اکس در واکنش به سخنان نماینده پاکستان نوشت: "در نشست پسین سازمان ملل متحد، بار دیگر نیت‌های شوم و تجاوز آشکار به کشور ما معلوم شد".
او تاکید کرد، که نصیراحمد فایق، دیپلمات دولت پیشین افغانستان که هنوز کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را در اختیار دارد، نماینده مردم افغانستان است و باید در سمتش باقی بماند.
یادآوری می کنیم، که دیروز نماینده پاکستان در نشست شورای سازمان ملل درباره ای افغانستان از گروه طالبان افغانستان پشتیبانی و طالبان پاکستانی را تروریسم خواند، که این سخنان را نماینده افغانستان در سازمان ملل پندار دو گونه ای پاکستان از تروریسم خواند.
منیر اکرم، سفیر پاکستان سخنان خود را با توهین به نصیراحمد فایق آغاز کرد و گفت: "سخنان این شهروند افغانستان را که به جز از خودش از هیچ‌کسی نمایندگی نمی‌کند شنیدم".
منیر اکرم به دفاع از گروه طالبان افغانستان پرداخت و گفت رژیم این گروه به رسمیت شناخته شود، کرسی افغانستان در سازمان ملل به فرد مورد نظر گروه طالبان افغانستان سپرده شود و محدودیت‌های سفر بر رهبران آنان رفع شود.
فایق در پاسخ به اکرم گفت: "این آقا، شهروند یا نماینده پاکستان"، با تروریسم به صورت دوگانه برخورد می‌کند. از یکسو ادعا می‌کند که کشورش قربانی تروریسم است و از سوی دیگر از یک گروه تروریستی در افغانستان پشتیبانی می‌کند و جنایات آنان را عادی‌سازی می‌کند".
منیر اکرم در پاسخ به فایق، از شورای امنیت خواست که دیگر به او اجازه حضور در نشست‌های این شورا را ندهد.
نشست شورای امنیت با تنش لظفی میان نمایندگان افغانستان و پاکستان پایان یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала