عکس العمل طالبان به نشست شورای امنیت در مورد افغانستان

© Twitter account of GMICafghanistanذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
عضو شوید
سخنگوی طالبان در خصوص بحث و نظر در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان می گوید مباحث "خورد و داخلی" بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی طالبان*، در صفحه ایکس خود نوشته است که بحث ها و نظرات در سازمان ملل تنها با طرح دو موضوع کوچک و داخلی مانند آموزش زنان و کار آنها منحرف شد.
وی ادعا دارد که (امنیت، عفو عمومی، صلح و ثبات، انکشاف اقتصادی، تشکیل نیروهای امنیتی، تامین بودجه از عواید داخلی، گسترش معارف در سراسر کشور و ده ها تحول دیگر) مورد بحث قرار نگرفته است.
مجاهد بر این عقیده است که حذف لیست سیاه در سازمان ملل، برداشتن تحریم ها، آزادسازی دارایی های توقیف شده و در نهایت به رسمیت شناختن طالبان و واگذاری کرسی افغانستان به افغان ها باید در این نشست مطرح می شد. این که چیزی ذکر نشده و سیاست فشار و زور همچنان پابرجاست، نشان می دهد که این گروه های خودخواه همچنان با ما در جنگ هستند و سازمان ملل را گروگان گرفته و علیه ما استفاده می کنند.
Заседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
درگیری لفظی نماینده افغانستان و پاکستان در نشست شورای امنیت درباره افغانستان
او به خود اجازه داد که به نمایندگی از مردم افغانستان اظهار نظر کند و بگوید که مردم افغانستان به رهبران خود اعتماد دارند و قویا از نظام حمایت می کنند. دین و منافع ملی خود را در اولویت قرار می دهند و سال ها برای رسیدن به این اهداف بزرگ تلاش کرده و آماده حفاظت از آن هستند.
نوت: اظهارات فوق نظر شخصی از آدرس طالبان است و درباره اظهارات وی از جانب مردم افغانستان هیچگونه کار عملی از جمله همه پرسی و انتخابات تا کنون صورت نگرفته است.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала