ترامپ جنرال مارک میلی را لایق اعدام دانست

© AFP 2023 / ANDREW CABALLERO-REYNOLDSFormer US President and Republican presidential hopeful Donald Trump speaks during the Pray Vote Stand summit at the Omni Shoreham hotel in Washington, DC on September 15, 2023.
Former US President and Republican presidential hopeful Donald Trump speaks during the Pray Vote Stand summit at the Omni Shoreham hotel in Washington, DC on September 15, 2023.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا با انتقاد به اقدامات "مارک میلی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در زمان خروج از افغانستان، وی را لایق مجازات اعدام دانست.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه ها، ترامپ در تازه ترین اظهارنظر ضمن حمله به جنرال مارک میلی گفت که وی لایق مجازات اعدام است.
ترامپ با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی متعلق به خود موسوم به "Truth" نوشت: مارک میلی که شاید شرم‌آورترین لحظه تاریخ آمریکا را پس ازخروج از افغانستان، به قیمت جان‌باختن، جاگذاشتن صدها شهروند آمریکایی و میلیاردها دالر تجهیزات نظامی پیشرفته ایاالات متحده را در آن کشور رهبری می کرد، هفته آینده از ارتش کنار می رود.
وی افزود: "این زمان جشن و شادی همه شهروندان ایالات متحده خواهد بود". وی سپس با اشاره به اقداماتی که این جنرال آمریکایی به ویژه در زمان خروج از افغانستان انجام داده، اضافه کرد: "چنین اقداماتی در گذشته مجازات مرگ داشتند".
به نوشته ایندیپندنت، اظهارات این رئیس جمهوری پیشین می تواند با شرایط آزادی وی در تضاد باشد، زیرا به وی هشدار داده شده بود که از حمله علنی به افسران دادگاه و شاهدان احتمالی در رسانه های اجتماعی خودداری کند.
جنرال میلی: این وظیفه نیروهای افغان است که از کشورشان دفاع کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
جنرال میلی: این وظیفه نیروهای افغان است که از کشورشان دفاع کنند
لذا چنانچه جانرال میلی یکی از شاهدان پرونده های ترامپ باشد، ترامپ ممکن است به دلیل این اظهارنظر مجازات شود.
تریستان اسنل مقام پیشین دفتر دادستان کل نیویورک شنبه گذشته در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: "دونالد ترامپ جنرال میلی را تهدید می کند، زیرا میلی در فهرست شاهدان دولت برای محاکمه پرونده اسناد مارآ لاگو است".
اسناد مارآلاگو به اسناد محرمانه و فوق سری گفته می شود که پس از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در اقامتگاه وی با همین نام پیدا شد.
Бывший президент США Дональд Трамп. Архивное фото  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
ترامپ خروج از افغانستان را شرم آور خواند
گفته می شود حملات لفظی ترامپ به میلی به دلیل آن است که این مقام نظامی در گفت و گو با نشریه آمریکایی آتلانتیک گفت که ترامپ احترامی برای ارتش قائل نبود. وی تشریح کرد که چگونه در مراسمی در سال ۲۰۱۹، ترامپ از اینکه لوئیس آویلا یک کهنه سرباز ارتش که پای خود را در یک حمله انفجاری از دست داده، برای خواندن "خدا به آمریکا برکت دهد"، انتخاب شده، ابراز انزجار کرد.
ترامپ در این خصوص به میلی گفته بود: چرا چنین افرادی را به اینجا می آورید؟ هیچ کس نمی خواهد این زخمی ها را ببیند.
رئیس جمهوری پیشین آمریکا این روزها با سه پرونده قضایی و مجموعه ای از اتهامات کیفری پیش از آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ ایالات متحده روبرو است که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند وی برای عبور از این روزهای دشوار، دست به اقداماتی جنجالی و بی‌سابقه بزند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала