پولند بلاروس را به حملات در سرحدات متهم کرد

© AP Photo / Alik Kepliczقوای مسلح پولند
قوای مسلح پولند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2023
عضو شوید
وزارت دفاع پولند اعلام کرد که قوای سرحدی پولند تلاش های را برای ورود به کشور و تخریب زیربناهای سرحدی از سمت بلاروس ثبت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، هدف از حملات بلاروس در سرحد پولند بی‌ثبات کردن اوضاع در پولند و به خطر انداختن امنیت پولندی‌ها بود. به لطف افزایش حضور قوای پولند در سرحد، طرح روسیه و بلاروس شکست خورد.
در 17 سپتامبر، دولت پولند مناقصه ای را برای ایجاد یک مانع الکترونیکی در سرحد با بلاروس در امتداد رودخانه باگ اعلام کرد. مشخص شد که طول این مانع 172 کیلومتر خواهد بود. پیش بینی می شود که مناقصه در نوامبر 2023 به پایان برسد و ساخت و ساز در نوامبر تا دیسامبر آغاز شود.
Президент Белоруссии Александр Лукашенко и Президент РФ Владимир Путин во время переговоров в Русском музее в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
لوکاشنکو نقشه جنگ پولند با بلاروس را به پوتین داد
پیش از این گزارش شده بود که پولند از 17 سپتامبر ورود موتر های تیزرفتار ثبت شده در روسیه را ممنوع کرده است. فنلند، استونیا، لیتوانیا و لتونیا محدودیت های مشابهی را اعمال کرده اند.
در 11 سپتامبر، قوای سرحدی پولند گزارش داد که نیروهای گزمه در منطقه شهرDubiche-Tserkivne مورد حمله بلاروس قرار گرفت. ظاهراً افرادی با لباس بلاروس که صورت خود را زیر نقاب پنهان کرده بودند، به سمت نیروهای سرحدی پولندی شلیک نموده و سنگ پرتاب کردند.
پیش از این یک هلیکوپتر نظامی پولندی سرحد بلاروس را نقض کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала