برای به رسمیت شناختن بین المللی، حکومت طالبان باید مانند قطر شود

© Photo / IRNAشیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر
شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2023
عضو شوید
نخست وزیر قطر گفته است، که به رهبری گروه طالبان در کندهار گفته است، که مانند ما یک کشور امروزین مسلمان شوید
به گزارش اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفته است، که او در دیدارش با هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان در کندهار گفته است، که "یک کشور امروزین اسلامی مانند قطر شوید".
او این اظهارات را در گفت‌وگوی ویژه با شبکه "سی‌ان‌ان" در مورد سفر‌اش به کندهار که در ماه می انجام شده بود بیان کرد و افزوده، با رهبر طالبان برای "تغییر نظراش درباره ای آموزش و کار زنان" گفت و گو کرده است.
Эмир государства Катар шейх Тамим бен Хамад Аль Тани  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2023
امیر قطر از طالبان خواست تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنند
عبدالرحمن آل ثانی، در این دیدار با هبت‌الله گفته: "اگر می‌خواهید بخش از جامعه بین‌المللی باشید لازم است با ما همکاری کنید و در همکاری با هم یک کشور مدرن مانند قطر شوید".
نخست‌وزیر قطر می‌گوید: "من پیش‌نهاد داشتم و توافق شد که رهبر طالبان در موارد کوچک‌تر پیش برود و به زنان اجازه دهد تا کار شان را در موسسات غیردولتی از سر بگیرند تا کمک‌ها را به سایر خانواده‌ها در افغانستان برسانند".
از سوی هم عبدالرحمن تصریح کرده است، که قطر یک کشور مسلمان است، زنان در این کشور کار و تحصیل می‌کنند، مانع آن‌ها در کار و تحصیل نشده است.
آل ثانی تاکید کرد، که خودش در مسائل دینی کارشناس نیست و به همین دلیل در گفت و گو با رهبر گروه طالبان با تمرکز بر مصلحت سیاسی آن را مطرح نکرد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهانی با امریکا در قطر دوحه بدون درگیری افغانستان را زیر کنترل خود درآورد و از آن زمان فرمان های تندروانه ای زیادی بر شهروندان افغانستان و به ویژه بانوان صادر و به اجرا گذاشته است.
این گروه همچنان پس از چیرگی یک حکومت موقت تک حزبی و تک قومی را تشکیل داد که تاکنون هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است.
*گروه طالبان به دلیل کار های تروریستی زیر تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала