- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

یک تانک لئوپارد آلمانی همراه با خدمه نظامی آلمانی منهدم شد

© Photo / Twitter / @clashreportLeopard 2 tank damaged during training by Ukrainian forces in western Poland.
Leopard 2 tank damaged during training by Ukrainian forces in western Poland. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2023
عضو شوید
فرمانده استخباراتی ارتش روسیه به اسپوتنیک گفت استخبارات ارتش روسیه تانک لئوپارد را که به اوکراین تحویل داده شده بود با خدمه کاملاً آلمانی از سربازان بوندسفر نابود کردند.
به گزارش اسپوتنیک، فرمانده یک گروه شناسایی نیروهای مسلح روسیه که در جهت زاپوروژیا فعالیت می کردند، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که نیروهای مسلح روسیه یک تانک لئوپارد را که به اوکراین منتقل شده بود با خدمه کاملاً آلمانی متشکل از پرسنل نظامی نیروهای مسلح آلمان، منهدم کردند.
"وقتی ما حمله بعدی "سپر انسانی" آنها را متوقف کردیم و لنوپارد را نابود کردیم با کمک ATGM نابود کردیم و به سمت تجهیزات سوخته حرکت کردیم و متوجه شدیم که راننده تانک به شکل جدی مجروح شده است و بقیه کشته شدند " فرمانده گروه وقتی به هوش آمد و ما را دید، شروع به فریاد زدن "nicht shissen" کرد (تیراندازی نکنید – ترجمه از آلمانی).
این فرمانده تاکید کرد که راننده تانک آسیب دیده "چندین بار گفت که او یک مزدور نیست، بلکه یک سرباز بوندسوره و کل خدمه یک شرکت است." این افسر اطلاعاتی تصریح کرد زمانی که سرباز آلمانی در حال دریافت کمک های اولیه بود، کندک خود و محل آن را نام برد.
افسر اطلاعاتی روسیه گفت: "البته من کمی شگفت زده شدم، اما بعد از آن حتی خوشحال شدم که فرقی نمی کند چه نوع خدمه ای در لئوپارد بنشیند، شبه نظامیان اوکراینی یا سربازان آلمانی - نتیجه یکسان خواهد بود: تانک های آلمانی می سوزند و آمریکایی‌ها نیز خواهند سوخت، حتی اگر تحت کنترل آمریکایی‌ها باشد."
همانطور که این فرمانده افزود، هنگامی که او از نظامیان آلمانی بازجویی کرد، پزشک گروه شناسایی آنها گفت که مکانیک خون زیادی از دست داده و به شدت مجروح شده است.
وی ادامه داد: "از دکتر پرسیدم چقدر زنده خواهد ماند و دکتر پاسخ داد، چند دقیقه دیگر. به آلمانی گفتم که زخم خیلی شدید است و شانسی برای زنده ماندن ندارد. او گفت که وی فرزند و همسرش را بسیار دوست دارد. و پشیمان شد که حاضر شد برای رفتن به اینجا بیاید. ما شروع کردیم به آماده سازی او برای تخلیه، اما او خاموش شد و بعد از چند دقیقه کشته شد."
Leopard 2 with its turret ripped off after an accident during training by Ukrainian tankers in western Poland.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
کلوپ ویدیو
نیروهای مسلح روسیه دو تانک لئوپارد را در جهت کوپیانسک منهدم کردند + ویدیو
فرمانده گروه شناسایی از مربیان غربی درخواست کرد که قبل از جنگ با روس ها فکر کنند. افسر اطلاعاتی به مربیان غربی گفت: "اجازه دهید آنها قبل از جنگ با روس ها در مورد فرزندان، همسران خود فکر کنند."
پیش از این روسیه یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала