وزارت خارجه بریتانیا از اظهار نظر درباره حمله طوفان سایه به سواستوپل خودداری کرد

Storm Shadow missile - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2023
عضو شوید
وزارت خارجه بریتانیا از اظهار نظر درباره حمله طوفان سایه به پایگاه ناوگان دریای سیاه در سواستوپل خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، طارق احمد معاون وزیر امور خارجه انگلیس به ریانووستی حمله کی‌یف به سواستوپل با موشک های بریتانیایی طوفان سایه را تایید نکرد.
او پس از درخواست برای اظهار نظر در مورد اطلاعاتی که طوفان سایه به سواستوپل حمله کرده است، گفت: "همانند هر کشور مستقل، اوکراین حق دفاع از خود را دارد. و بریتانیای کبیر از اوکراین مستقل حمایت می کند."
با این حال احمد به سوال مبنی بر استفاده از این نوع موشک پاسخ نداد.
حمله به مقر ناوگان دریای سیاه روز جمعه توسط میخائیل رازوژایف فرماندار سواستوپل اعلام شد. همانطور که وزارت دفاع تصریح کرد، ساختمان ستاد تاریخی آسیب دید و نیروهای پدافند هوایی پنج فروند موشک را سرنگون کردند. یک سرباز مفقود است.
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز به نقل از یک منبع در نیروهای مسلح اوکراین گزارش داد که برای این حمله از موشک های بریتانیایی طوفان سایه استفاده شده است.
فرمانده نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین، نیکولای اولشچوک، در واقع اعتراف کرد که اوکراین به سواستوپل حمله کرده است. او در کانال تلگرامی خود نوشت که از خلبانان تشکر می کند.
بریتانیا و فرانسه به عنوان بخشی از کمک های نظامی غرب، طوفان سایه را به کی‌یف می رسانند. این موشک به طور مشترک توسط فرانسه و انگلیس (در فرانسه SCALPنامیده می شد و توسط شرکت MBDA تولید می شود) ساخته شده است. لندن از انتقال موشک های کروز Storm Shadow(محدوده انهدام از 250 تا 560 کیلومتر، بسته به اصلاح) به کی‌یف در 11 می سال جاری خبر داد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات غرب اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала