لاوروف: تاریخ توافقات مینسک در وضعیت کوسوو و صربستان تکرار می شود

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian FederationМинистр иностранных дел Сергей Лавров на саммите G20, Нью-Дели, Индия
Министр иностранных дел Сергей Лавров на саммите G20, Нью-Дели, Индия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، ارسال تسلیحات ناتو به مردم کوسوو و کمک به آنها در ایجاد ارتش به شدت ناقض قطعنامه اساسی شورای امنیت سازمان ملل است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: داستان غم انگیز عدم اجرای توافقات مینسک در مورد حل و فصل اوکراین امروز در اوضاع اطراف کوسوو و صربستان تکرار می شود.
وی افزود: "نمی توان از ادامه وخیم شدن وضعیت در منطقه صربستان کوسوو اجتناب کرد. ارسال تسلیحات ناتو به مردم کوسوو و کمک به آنها در ایجاد ارتش به شدت ناقض قطعنامه اساسی 1244 شورای امنیت سازمان ملل است."
به گفته وی، "تمام جهان می بینند که چگونه تاریخ غم انگیز توافقات مینسک در مورد اوکراین، که وضعیت ویژه‌ را برای جمهوری های دونباس در نظر گرفته بود و کی‌یف آشکارا با حمایت غرب آن را نقض کرد." در بالکان تکرار می شود.
Здание Бундестага в центре Берлина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2023
معاون سابق بوندستاگ: عرضه بی پایان تسلیحات و پیروزی نظامی برای اوکراین به پایان رسیده است
وی افزود: "حتی در حال حاضر، اتحادیه اروپا نمی‌خواهد تحت‌ حمایت‌های خود کوسوو را وادار به اجرای توافق‌نامه‌های 2013 بین بلگراد و پریشتینا درباره ایجاد جامعه شهرداری‌های صرب کوسوو که حقوق ویژه‌ای برای زبان و سنت‌های خود دارد، انجام دهد."
مجمع عمومی نهاد اصلی تصمیم گیری سازمان ملل است. هرکدام از 193 کشور عضو در آن رأی برابر دارند. مجمع عمومی برای جلسات منظم هر سال در ماه های سپتمبر تا دسمبر جمع می شود و همچنین در صورت لزوم تشکیل جلسه می دهد. در افتتاحیهٔ اجلاس سالانهٔ در مقر سازمان ملل متحد، یک بحث عمومی برگزار می شود که در آن رهبران یا نمایندگان کشورها راه حل هایی برای مشکلات جهانی امروز را مورد بحث قرار می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала