برنامه کی‌یف در صورت تمام شدن تسلیحات ارسالی امریکا چه خواهد بود؟

© Photo / Facebook / National Security and Defense Council of UkraineСекретарь СНБО Украины Алексей Данилов
Секретарь СНБО Украины Алексей Данилов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2023
عضو شوید
دانیلوف: کی‌یف در صورتی که تسلیحات انتقال یافته به ایالات متحده تمام شود، طرحی برای بحث قرار ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی امریکای گفت: مقامات اوکراینی درباره برنامه عملی در صورت تمام شدن تسلیحات ارسال شده توسط ایالات متحده به این کشور صحبت نکرده اند.
دانیلوف در پاسخ به این سوال که آیا کی‌یف برای احتمال تمام شدن سیستم‌های تسلیحاتی آمریکایی آماده می‌شود یا خیر، پاسخ داد که مقامات قصد ندارند در "بحث‌های انتزاعی" شرکت کنند.

دانیلوف خاطرنشان کرد: "نمی‌توانیم بگوییم که درباره نوعی طرح B بحث جداگانه‌ای داریم".

در طول این مصاحبه، او ابراز نگرانی کرد که شرکای غربی اوکراین به توافق مشترکی در مورد آنچه که می‌تواند به عنوان یک پیروزی در درگیری بین فدراسیون روسیه و اوکراین تلقی شود، نرسیده‌اند.
وی اضافه کرد که غرب درباره اینکه پیروزی اوکراین چگونه خواهد بود به اجماع نرسیده است. آنها از کمک صحبت می کنند نه پیروزی... اگر ما پیروزی نداشته باشیم، پس وجود کشور ما و درگیری... فقط موضوع زمان خواهد بود."
رسانه‌های محلی اوایل روز جمعه گزارش دادند که ایالات متحده به تصمیمی برای تامین یک سری کوچک از ATACMS با کلاهک خوشه‌ای به اوکراین نزدیک است؛ ظاهراً جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا قبلاً به ولادیمیر زلنسکی قول داده است.
Вид на здание Пентагона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
پنتاگون: درباره امکان انتقال موشک های "اتک‌مز" به نیروهای مسلح اوکراین چیزی برای گفتن وجود ندارد
دولت آمریکا هنوز علناً درخواست اوکراینی‌ها را برای تامین موشک‌های عملیاتی - تاکتیکی که می‌توانند از سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه HIMARS در فاصله 300 کیلومتری پرتاب کنند، برآورده نکرده است، اما این گزینه را رد نمی‌کند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تأکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала