نیروهای مسلح در قره باغ شروع به تحویل سلاح های خود کردند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Вооруженные мужчины в селе Чанахчи в Нагорном Карабахе
Вооруженные мужчины в селе Чанахчи в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه: تشکیلات مسلح در قره باغ شروع به تسلیم سلاح های خود کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وزارت دفاع روسیه نیروهای مسلح قره باغ تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روسی، تحویل سلاح، مهمات و وسایل نقلیه زرهی را آغاز کردند.
در خبرنامه این وزارتخانه آمده است: "تا 22 سپتامبر، شش واحد خودروی زرهی، بیش از 800 واحد اسلحه کوچک و سلاح ضد تانک، حدود 5000 مهمات تحویل داده خواهند شد".
هنوز 826 غیرنظامی از جمله 440 کودک تحت حمایت نیروهای حافظ صلح روسیه هستند که اکنون فرصتی برای بازگشت به خانه های خود ندارند.
Военный автомобиль российских миротворческих сил на участке дороги Лачинского коридора - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2023
قوای حافظ صلح روسیه پنج هزار اتباع قره باغ را تخلیه نمود
"اقدامات محلی ضد تروریستی"
ارتش آذربایجان در 19 سپتامبر عملیات نظامی خود را در قره باغ آغاز کرد. در باکو آن را "اقدامات ضد تروریستی با ماهیت محلی" برای بازگرداندن نظم قانون اساسی نامیدند.
در ایروان، این حادثه به عنوان تجاوز به قره باغ تلقی شد و تاکید شد که هیچ واحد ارمنی در منطقه وجود ندارد.
یک روز بعد، با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی در مورد آتش بس حاصل شد؛ از جمله شروط آتش بس، به ویژه خلع سلاح نیروهای ارمنی و خروج تجهیزات سنگین از قره باغ مشخص شد.
در 21 سپتامبر، در شهر یولاخ آذربایجان، در 100 کیلومتری شمال شرق استپانکرت، نشست نمایندگان ارامنه قره باغ با هیئت آذربایجانی برگزار شد که به ادغام این منطقه به جمهوری آذربایجان اختصاص داشت. هیچ اظهارنظری در مورد نتایج آن صورت نگرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала