متقی: مسائل امنیتی باید از طریق کمیته‌های مشترک افغانستان و پاکستان حل شود

© Photo / @Social mediaمتقی و هیأت پاکستانی
متقی و هیأت پاکستانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
عضو شوید
نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان می‌گوید کشورش در زمینه‌های مختلف آماده‌ همکاری با حکومت طالبان است و تخصیص بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان افغانستان را از سر خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار روز سه‌شنبه در کابل، در جمع هیأت پاکستانی به ریاست آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و سر قومندان اویس دستگیر، قومندان عمومی عملیات نظامی پاکستان تاکید کرد که نگرانی‌های امنیتی و سیاسی نباید منجر به بسته شدن مسیرهای بین دو کشور شود.
وی در عین حال تاکید کرد که مسائل امنیتی باید از طریق کمیته های مشترک حل شود.
سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان می‌گوید که ملاحظات امنیتی و سیاسی نباید باعث مسدودشدن راه‌ها میان دو کشور شود.
متقی در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: در این دیدار درباره موضوعات مختلفی از جمله بازداشت مهاجران افغانستانی در پاکستان، برخورد با مسافران افغان در مسیر چمن – بولدک و توسعه تسهیلات صادرات سبزیجات و میوه‌جات بحث و تبادل نظر شد. آنها همچنین در مورد ترانزیت کالا برای تاجران افغان در کراچی گفتگو کردند.
دیدار معاون سفارت ایران در افغانستان و وزیر حج اوقاف طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
ایران به طالبان اطمینان داد که مکانی امن برای مخالفان افغانستان نخواهد بود
در بیانیه مطبوعاتی آمده است که دو طرف بر ضرورت یافتن راه حلی برای مشکلات موجود بین دو کشور در اسرع وقت برای جلوگیری از حوادث ناخوشایند در آینده تاکید کردند.
متقی همچنان تاکید کرده که افغانستان و پاکستان به‌عنوان دو‌ کشور اسلامی و همسایه باید از اظهارنظر علیه همدیگر خودداری کنند تا باعث ایجاد فاصله میان دو کشور نشود.
براساس خبرنامه وزارت خارجه طالبان، آقای درانی افزوده که پاکستان در زمینه‌های مختلف آماده‌ همکاری با حکومت طالبان است و تخصیص بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان افغانستان را از سر خواهد گرفت. او همچنان بر همکاری میان پاکستان و طالبان در زمینه‌ی امنیتی تأکید کرده است.
هیأت پاکستی در حالی به کابل سفر کرده که اخیرا درگیری میان مرزبانان طالبان و پاکستان منجر به مسدود شدن گذرگاه تورخم شد و این مسیر چندین روز بروی رفت‌و‌آمد بسته ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала