در جریان حمله به سواستوپل، یک هواپیمای جاسوسی امریکایی در نزدیکی دریای سیاه مشاهده شد

CC BY 2.0 / aceebee / Boeing P-8A PoseidonПатрульный противолодочный самолет Boeing P-8A Poseidon ВМС США
Патрульный противолодочный самолет Boeing P-8A Poseidon ВМС США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
عضو شوید
تحلیلگر: یک هواپیمای جاسوسی امریکایی در جریان حمله به مقر ناوگان دریای سیاه، پدافند هوایی روسیه را زیر نظر گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوروتچنکو، تحلیلگر نظامی و سردبیر مجله دفاع ملی به اسپوتنیک گفت هواپیمای جاسوسی امریکایی P-8A Poseidon در جریان حمله موشکی نیروهای مسلح اوکراین به سواستوپل بر فراز رومانی در حال گشت زنی بود و احتمالاً به شناسایی مواضع سامانه های پدافند هوایی روسیه، مشغول بود.

این تحلیگر می گوید: "طبق اطلاعات موجود، طرف اوکراینی یک حمله ترکیبی به سواستوپل انجام داد. همچنین ممکن است در این حمله از اهداف غلط برای فریب استفاده شده باشد. بر این اساس،
هواپیمای "جاسوس" امریکایی به عنوان بخشی از این حمله ترکیبی، مواضع سامانه های پدافند هوایی روسیه را مناطق تحت پوشش، تعداد کانال‌های هدف آن را با تجهیزات رادیویی خود ردیابی کرد و همچنین موقعیت‌های کشتی‌های ناوگان دریای سیاه را که به عنوان پست‌های دفاع هوایی که از راه دور عمل می‌کردند، شناسایی کرد.

این کارشناس خاطرنشان کرد که از این اطلاعات نمی توان برای هماهنگی حمله امروز استفاده کرد، زیرا ماموریت پرواز از قبل در موشک های کروز بارگذاری شده است.
Ракетный корабль на воздушной подушке Бора (ранее называвшийся Сивуч) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
حمله راکتی به قرارگاه قوای بحیره سیاه در سواستوپل
کوروتچنکو تاکید کرد: با این حال، طرف امریکایی تضمین می کند که این مشاهدات را به نیروهای اوکراینی برای برنامه ریزی حملات بعدی منتقل کند.
به گزارش پرتال Flightradar24، هواپیمای جاسوسی امریکایی در ساعت 9:31 به وقت مسکو از سیسیل به پرواز درآمد و با پرواز به سمت شمال رومانی، وارد منطقه گشت زنی شد. چنین هواپیماهایی دارای یک مجموعه شناسایی الکترونیکی دوربرد هستند. اکنون "جاسوس" به پرواز در منطقه رومانی ادامه می دهد.
حمله به مقر ناوگان دریای سیاه روز جمعه توسط میخائیل رازوژایف فرماندار سواستوپل اعلام شد. همانطور که وزارت دفاع تصریح کرد، ساختمان ستاد تاریخی آسیب دید و نیروهای پدافند هوایی پنج فروند موشک را سرنگون کردند. یک سرباز مفقود است
بعدها، فرمانده نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین، نیکولای اولشچوک، در واقع اعتراف کرد که اوکراین به سواستوپل حمله کرده است. او در کانال تلگرامی خود نوشت که از خلبانان تشکر می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала