بایدن از انتقال موشک های "اتک‌مز" به اوکراین خبر داد

© Photo / Public DomainОперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS
Оперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا در مورد انتقال موشک های "اتک‌مز" (ATACMS) به زلنسکی اطلاع داد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود اطلاع داد که واشنگتن تعداد کمی موشک "اتک‌مز" را منتقل خواهد کرد. خبرگزاری "ان‌بی‌سی" به نقل از منابع این خبر را گزارش می دهد.
در این گزارش آمده است: "رئیس جمهور جو بایدن به ولادیمیر زلنسکی گفت که ایالات متحده تعداد کمی موشک دوربرد ارائه خواهد کرد."
این منابع همچنین اعلام کردند که تاریخ انتقال این موشک ها و همچنین زمان اعلام رسمی تحویل آنها مشخص نیست. انتظار می رود این موضوع به طور جداگانه در بیانیه رسمی کاخ سفید اعلام شود.
155-мм артиллерийские снаряды M795 хранятся для отправки, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
کمک های امریکا به اوکراین به یک "تار مو" آویزان است
پیش از این، اسکات ریتر، افسر استخباراتی متقاعد نیروی دریایی امریکا گفته بود که اگر غرب تصمیم بگیرد موشک‌های امریکایی "اتک‌مز" را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار دهد، سامانه‌های جنگ الکترونیکی روسیه، موشک‌های امریکایی "اتک‌مز" (ATACMS) را مسدود خواهند کرد.
به گفته وی، سیستم های "اتک‌مز" مورد حمله تسلیحات ضد موشکی روسی قرار خواهد گرفت که می تواند موشک ها را قبل از رسیدن به هدف رهگیری کند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. لاوروف خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وی تاکید کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала