استولتنبرگ: ناتو یک اتحاد منطقه ای باقی خواهد ماند

© AP Photo / Olivier MatthysГенсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2023
عضو شوید
دبیرکل ناتو می گوید، که ناتو به یک اتحاد جهانی تبدیل نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: ناتو یک ائتلاف منطقه ای باقی خواهد ماند و قصد ندارد به یک سازمان دفاعی جهانی تبدیل شود.
او روز پنجشنبه در یک مجمع در نیویورک گفت: "ناتو یک اتحاد منطقه ای، اتحادی بین امریکای شمالی و اروپا باقی خواهد ماند؛ اگر گسترشی وجود داشته باشد، کشورهای اروپایی خواهند بود. ناتو به یک سازمان دفاع جمعی جهانی تبدیل نخواهد شد".
Американские бомбардировщики B-52, истребители C-17 и южнокорейские ВВС F-35 пролетают над Корейским полуостровом во время совместных учений в Южной Корее  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
بازگرداندن تسلیحات هسته‌ای امریکا به پایگاه بریتانیا، "یأس" در پس راهبرد مقابله ناتو را آشکار می‌کند
وی در عین حال به اهمیت همکاری ناتو با کشورهای منطقه هند و اقیانوس آرام از جمله استرالیا، نیوزلند، جاپان و کوریای جنوبی اشاره کرد
. روزنامه‌نگاران همچنین از استولتنبرگ پرسیدند، که آیا ائتلاف در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت با تایوان است یا خیر؛ دبیرکل در پاسخ گفت، که "مساله مشارکت رسمی تایوان با ناتو در دستور کار نیست".
یادآوری می کنیم، که روسیه بارها اشاره کرده است، که هدف ناتو رویارویی است. سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف تاکید کرد، که گسترش بیشتر ائتلاف امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. پیش از این، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو همچنان برای گفت‌وگو با ناتو باز است، اما بر مبنای برابر، در حالی که غرب باید از روند نظامی‌سازی این قاره دست بردارد. کرملین خاطرنشان کرد، که فدراسیون روسیه تهدیدی ایجاد نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала