صالح: بازداشتن دختران از آموزش هدیه ای معامله غربی ها با گروه طالبان در دوحه است

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2023
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان درباره بازداشتن دختران از آموزش از سوی گروه طالبان گفته است، که این هدیه معامله دوحه برای دختران افغانستانی است.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهوری گریزی افغانستان در دومین سالگرد بازداشتن دختران از آموزش از سوی گروه طالبان در برگه ایکس اش با نشر کارتونی نوشته است: "قرار است سازمان ملل این روزها درباره ای وضعیت افغانستان گفت و گو کند و این نیاز به یک اراده قوی و متحد برای برداشتن مانع هیولا از سر راه دختران برای ورود به کلاس و یادگیری وجود دارد".
او در ادامه لابی گری برخی مقام های غربی برای گروه طالبان را نکوهش کرده نوشته است: "گهگاه طرف های غربی در توطئه معامله دوحه مخالفت خود را با مبارزه مسلحانه برای رهایی مردم افغانستان از این حکومت وحشیانه بدون ارائه راه حل های جایگزین منطقی اعلام می کنند".
او با نکوهش ملاهای انگلیسی که چند روز پیش در افغانستان آمده و برای گروه طالبان لابی کرده بود انتقاد و نوشته است: "اگر این کارتون را دیدید، لطفاً آن را برای لابی‌های ملا مستقر در بریتانیا نیز ارسال کنید. در بردگی زنان هیچ منطقی وجود ندارد. برخی از لابی ها می گویند، که این بر اساس فرهنگ مردم افغانستان است. از کدام افغانستانی ها پرسیده شد که آیا در این باره همه پرسی، نظرسنجی یا لویه جرگه برگزار شده است؟ البته که نه. این بر اساس فرهنگ مدرسه ای حقانیه و شورای کویته است".
او یکبار دیگر توافق نامه پنهانی و پیچیده امریکا با گروه طالبان را نکوهش و افزوده است: "توافق دوحه به دلایل ژئوپلیتیکی آگاهانه به طالبان قدرت داد. این نسخه افغانستانی سایفر است ".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان با یک معامله پیچیده و پنهانی با امریکا دو سال پیش در ماه اگوست یکبار دیگر قدرت را در افغانستان بدست گرفت و پس از آن دختران و بانوان را از رفتن به دانشگاه، مکتب و کار بازداشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала