برنامه جهانی غذا: به دلیل تخصیص زیاد برای اوکراین بودجه کافی برای کمک به افغانستان وجود ندارد

© Sputnik / StringerГуманитарная помощь WFP в Кандагаре
Гуманитарная помощь WFP в Кандагаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2023
عضو شوید
مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل از تخصیص تمام بودجه ها به اوکراین شکایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP)، سیندی مک کین، شکایت کرد که اوکراین تمام منابع را تخلیه کرده است و بودجه کافی برای کمک های غذایی به سایر کشورها، به ویژه افغانستان وجود ندارد.
مدیر اجرایی این برنامه در مصاحبه با ای بی سی نیوز خاطرنشان کرد که جهان اکنون با وضعیت غذایی "ناامیدکننده" ناشی از همه گیری کووید-19، تغییرات آب و هوایی و خستگی کشورها که منجر به عدم تمایل به تخصیص بودجه برای کمک شده است، مواجه است. در همان زمان، برنامه سازمان ملل با کمبود بودجه مواجه بود.
گزارش سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب کمبود بودجه این سازمان برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2023
اگر WHO بودجه کافی برای افغانستان دریافت نکند چه اتفاقی می افتد؟
مک کین در پاسخ به این سوال که چه کسی تخصیص بودجه را متوقف کرد، گفت: "دنیا". به گفته او، اکنون بیشتر بودجه دولتی صرف کمک به اوکراین می شود. "اوکراین، به هر حال، تمام اکسیژن اتاق را مکیده است. و ما، البته، نیاز به حمایت از اوکراین را درک می کنیم. اما نقاط داغ دیگری در جهان وجود دارد که در همان ناامیدی عمیق اوکراین هستند.
مک کین همچنین خاطرنشان کرد که برنامه جهانی به دلیل کمبود بودجه در خطر تعلیق در افغانستان قرار دارد.
وی گفت: "ما به زنان و کودکان در افغانستان غذا می دادیم و اگر مجبور به ترک شویم، نتیجه قحطی خواهد بود. ما پول کافی برای ادامه کار کمک رسانی در اکتبر نداریم."
اگر سازمان جهانی صحت بودجه کافی برای حمایت از افغانستان دریافت نکند، چه اتفاقی می افتد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2023
چندرسانه ای
اگر سازمان جهانی صحت بودجه کافی برای حمایت از افغانستان دریافت نکند، چه اتفاقی می افتد؟ + داده نمایی
مک‌کین درباره برداشت‌های خود از سفر به کشورهای مختلف گفت که شاهد فرار مردم از گروه‌های تروریستی است که تنها منبع غذا برای مردم هستند و این تهدیدی برای امنیت ملی است.
پیش از این، سخنگوی برنامه جهانی غذا گفته بود که این برنامه جیره غذایی را در سراسر جهان کاهش می دهد و عملیات در افغانستان به دلیل کمبود بودجه بیشترین آسیب را دیده است. برنامه جهانی غذا طی شش ماه آینده به یک میلیارد دالر نیاز دارد تا غذای حیاتی را برای 21 میلیون نفر مورد نظر را فراهم کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала