رئیس جمهور فنلند به حفظ روابط غرب با روسیه تاکید کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Финляндии Саули Ниинисте во время встречи в городе Савонлинна
Президент РФ Владимир Путин и президент Финляндии Саули Ниинисте во время встречи в городе Савонлинна - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2023
عضو شوید
ساولی نینیستو رئیس جمهور فنلند معتقد است که برای کشورهای غربی مهم است که راهی برای حفظ روابط با روسیه بیابند.
به گزارش اسپوتنیک، ساولی نینیستو رئیس جمهور فنلند طی مصاحبه با نیویارک تایمز گفت: "منظورم نوعی دوستی عالی نیست، بلکه توانایی تحمل و حتی کمی درک متقابل است. در روابط با فدراسیون روسیه ضروری خواهد بود. تضمین می کند که "جنگ جدیدی پشت سر در انتظار نیست."

ساولی نینیستو در مورد خطرات جنگ هسته‌ای خاطرنشان کرده گفت: "کشورهای که به اوکراین تسلیحات می رسانند، باید تشدید احتمالی درگیری را تا یک جنگ جهانی در نظر بگیرند. ما در وضعیت بسیار حساسی قرار داریم. حتی چیزهای کوچک می توانند وضعیت را تا حد زیادی تغییر دهند، و متأسفانه، بدتر... خطر استفاده از تسلیحات هسته ای بسیار زیاد است."

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کیف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب مدام از فدراسیون روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کیف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که فعلاً هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است؛ فعلاً این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала